Fotoutmaningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ninnurur

Trådstartare
Vad är nu detta? Jo, jag tänkte att vi fotografer här, oavsett nivå, kan samlas och enas om ett tema/motiv som vi ska fotografera och sen presentera ett antal bilder i tråden och ge varandra konstruktiv kritik. Vad sägs om det? :) Och såklart så fortsätter vi med olika motiv allt eftersom.

När vi är tillräckligt många (typ fler än mig iaf :D) så enas vi om ett motiv och ett sista datum för att publicera bilder. Vem hänger på? :bump:
 
JA! Jag är med! Jag behöver all motivation jag kan få :D
Så länge det inte är ett tema som kräver fotostudio så är jag med på allt ;)


Kanske är en veckas tid lagom för att få till en bild? Om det inte är någon bild knuten till högtid eller så, då kanske det är lämpligt med kortare tid. Tänker att det hela nog kan glömmas bort om det är för långa tidsperioder som utmaningen håller på.
 
@Red_Chili - studio är vi nog inte många som har tillgång till ;)

MEN, om det är någon/några som vill så kan jag få tillgång till studio i Uppsala. Då kan vi styra upp nåt helt enkelt!
 
Vad är nu detta? Jo, jag tänkte att vi fotografer här, oavsett nivå, kan samlas och enas om ett tema/motiv som vi ska fotografera och sen presentera ett antal bilder i tråden och ge varandra konstruktiv kritik. Vad sägs om det? :) Och såklart så fortsätter vi med olika motiv allt eftersom.

När vi är tillräckligt många (typ fler än mig iaf :D) så enas vi om ett motiv och ett sista datum för att publicera bilder. Vem hänger på? :bump:
Jag är på!
 
Jag kom på nåt lite annorlunda annars - ta ett foto som representerar din favoritbok? Eller är det för knasigt?


Ska vi ha ett minimum på en bild och max fem st kanske?
 
Jag är tuffare och snällare - en bild var, men missar man en utmaning är det ok att hänga på nästa? (Jag tycker det är jättejobbigt att behöva begränsa mig till en bild, men jag tror det också är nyttigt, då måste man se med kritiska ögon på sina egna bilder också).
 
Klart att man får hänga på nästa och hoppa över och så om man vill :)

Ett foto var. Det är svårt, men som sagt nyttigt! :)
 
Låter kul, jag hänger också gärna på :)
Har en "ny" kamera som jag har varit alldeles för dålig att lära mig och använda...

Röstar också för en bild var, nyttigt att göra ett urval :)
 
Åh, jag älskar sånt här! Är dock riktigt dålig på att få tummen ur sas... Men jag är gärna med! :D

Bra om nån skriver ihop lite regler innan vi kör igång så alla vet vad som gäller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hej och välkomna till Bukes fotoutmaning! :) Regler Ett utvalt tema/motiv ska visas. Endast en bild/fotograf. Bilderna får redigeras i...
27 28 29
Svar
577
· Visningar
32 414
Senast: Trott
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 767
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 264
Senast: henry_
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 585
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vem hjälper hjälparen?
  • Trött och arg
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp