Fotproblem.

Lilla

Trådstartare
För ngt år sedan gjorde jag ngt så otroligt som sparkade sönder en fot på en isig torvbal. Jag fick djävulskt ont på utsidan av foten. Det tog länge innan jag var bra. Åt Voltaren tre ggr om dagen och smörjde med Voltaren två gånger om dagen och försökte avlasta så mycket som möjligt. Jag ville röntga men fick inte ens en tid hos läkaren på VC.
Efter detta har jag ett par gånger fått ont på samma ställe.
Jag har lite kortare ben plus kortare hälsena på den sida där jag skadade foten och i grundläge trampar jag just på det skadade stället. När jag går mycket på brodd eller står på crosstrainer och kör lite tyngre och/eller fortare kan det efter skadan orsakad av torvstampet gå åt pipsvängen. Som det har gjort nu. Jag antar att jag bara kan vila ut det som tidigare men det jag undrar över är om det finns ngt stöd/skydd eller liknande som kan hjälpa mig att inte få tillbaka smärtan??? Jag kan ju liksom inte göra ngt åt min fysiska medfödda förutsättning.
 
Ja, det tror jag.
De är ju terapeuter för kroppen så i min värld borde det ingå att ha full kunskap om vad som hjälper vid skada. Som tex skydd och stöd.
Ok får kanske kolla det. *gruvar mig alltid för sjukvårdskontakter.*
 
Sjukgymnast låter som absolut rätt ställe att gå till! Du behöver inte heller remiss.
Min sjukgymnast tejpar ihop mig lite då och då när nacke, rygg och axlar säger upp sig - DET är helt underbart!
 
Förutom det du redan gör så är sjukgymnast bra för att hitta rätt sorts skydd som kan stödja på rätt sätt. Jag förstår känslan att gruva sig inför vårdkontakter men ibland får man bita ihop och göra det ändå, ibland blir det bra kontakter ;)
 
Förutom det du redan gör så är sjukgymnast bra för att hitta rätt sorts skydd som kan stödja på rätt sätt. Jag förstår känslan att gruva sig inför vårdkontakter men ibland får man bita ihop och göra det ändå, ibland blir det bra kontakter ;)
Jag har aldrig blivit bra bemött av sjukvården och sist skulle jag ta en Ipren tre gånger om dagen skulle jag allt se att det blev bra. Och hon trodde inte ett dugg på att jag hade sparkat sönder foten på en torvbal....
 
Jag har aldrig blivit bra bemött av sjukvården och sist skulle jag ta en Ipren tre gånger om dagen skulle jag allt se att det blev bra. Och hon trodde inte ett dugg på att jag hade sparkat sönder foten på en torvbal....
Det där med antiinflammatoriska tabletter är ju ett standard svar man får, nu kan du ju hänvisa till att du redan har testat det utan större framgång, sen var hon ju knappast hästmänniska för då hade hon fattat hela torvgrejen utan problem ;)

Jag var inne en gång för att jag hade fått en smäll på handleden av ett älgben när jag sågade itur det till hundarna :D och smärtan inte ville ge med sig. Jag hade dessutom dagen innan fått en snygg liten blåtira av en av hundarna som som råkade skalla mig mitt i en vild lek......gissa om dom trodde på mig :p
 
Det där med antiinflammatoriska tabletter är ju ett standard svar man får, nu kan du ju hänvisa till att du redan har testat det utan större framgång, sen var hon ju knappast hästmänniska för då hade hon fattat hela torvgrejen utan problem ;)

Jag var inne en gång för att jag hade fått en smäll på handleden av ett älgben när jag sågade itur det till hundarna :D och smärtan inte ville ge med sig. Jag hade dessutom dagen innan fått en snygg liten blåtira av en av hundarna som som råkade skalla mig mitt i en vild lek......gissa om dom trodde på mig :p
Jag vill bara gråta.
Dessutom gör det så ont att ingen kan röra det och då är det väl ingen idé att söka..
Ska sitta hos frissan ngr timmar...
 
Jag vill bara gråta.
Dessutom gör det så ont att ingen kan röra det och då är det väl ingen idé att söka..
Ska sitta hos frissan ngr timmar...
Den logiken känns väldigt svårbegriplig.

Ungefär som grannen som inte kunde åka och träna med sin häst för att den inte var så bra...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 773
Senast: lewellyn
·
Hästvård Det har nu snart gått ett år sedan min hästs "osynliga" skada på en terrängträning. Som några av er säkert redan läst i någon annan tråd...
2
Svar
25
· Visningar
4 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp