Bukefalos 28 år!

Gammeln

Trådstartare
Jag äter en lagad lunch sk lunchbuffe i en matsal. Då har man 3-4 rätter att välja på, stort salladsbord, frukt, måltidsdryck 3 olika sorter, kaffe, the, smarrig kaka gjord i långpanna :d. Allt är ad lib även kakan:D. Kommer man dit före kl 11.00 betalar man ynka 80kr och efter kl 11 kostar det 90kr. Vad betalar ni för lagad lunch och vad får ni för pengarna?

När det är hemlagad äppelkaka med vaniljsås så äter jag mindre mat och desto mer av äppelkakan :p:o:d
 
Sv: Fråga

Dom som har buffé i stan tar 80 kr och då är det 4 olika rätter att välja mellan. Salladsbord, bröd och kaffe. Efterrätt finns på fredagar. Drickan ingår.

Sedan har vi Kinarestaurangerna och dom tar 85 kr för buffén och drickan ingår samt efterrätt. Det brukar vara 2 olika sorters kyckling, 1 biff, friterad kyckling, räkor och bläckfisk. 2 olika sorters ris och nudlar. 2 olika såser att välja mellan. Stekta grönsaker och ett stort salladsbord och efterrätt som är friterad banan och glass samt kaffe.
Man får mycket mat för pengarna!
 
Sv: Fråga

63 spänn. Salladsbuffé, 3 olika rätter (buffé) varav en vegetarisk och måltidsdryck ingår. Så har jag rikskuponger, så det blir väldigt förmånligt.
 
Sv: Fråga

Närmsta ställe är ett lastbils/entreprenadchaffis ställe, 85 spänn, för pengarna ges väldig mycket kcalorier från fett och en förminskad mängd kvot grönsaker. Stället är dock helt perfekt om man är lite skrovmålssugen någon dag, extra dressing ingår.

Min lathet gör att jag oftast inte orkar göra åka iväg för att köpa lunch. I valet mellan flottbomb och varma koppen blir det oftast det senare. Jag har tappat 5 kilo sedan vi bytte kontor och ovanstående blev "vårt" lunchställe :D
 
Sv: Fråga

Jag betalar sällan för lagad lunch, men har två gånger i år ätit lunchbuffé för 59 kr = minimipris, 13.90 kr/hg. Jag har ätit ris, vitkålssallad, gurka, tomat, paprika, majs, pizza, vårrulle.
Jag äter inte kött och dricker inte kaffe.
 
Sv: Fråga

Hur bra maten är varierar ju från restaurang till restaurang.

Men 80-89 kr för buffé inkl. dryck, salladsbord och kaffe är det vanliga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp