Frågor om Lippo Island

Gralberg

Trådstartare
Har några frågor om Lippo Island då jag fått den utprovad som dressyrsadel åt min häst.
När slutade sadeln att säljas? (Hittar ingenting om den på nätet)
Vad kostade den i nypris?
Är det en "dressyrsadel"?
 
Kan inte uttala mig specifikt om just Lippo Island, men dressyrsadlar tycks ligga mellan 16000-17000 i nypris. De är uppbyggda i samma anda som sadlar från Rodrigo Pessoa.
 
Jag har haft en i 4 år. Låg bra på hästen, bra kvalite, bra pris. Ullstoppad vilket jag gillar. Köpte den när hästen var 6 år och slimmad. Sen märkte jag att den inte satt lika bra när han ändrade kroppsform till det biffigare hållet. Så den fick jag tyvärr sälja. Nu har jag en rejäl 147cm häst. Så till en mer "normal" häst passar den bättre. Kanske inte till hästarna med bakplåtsryggar men det gör ju få sadlar.
 
Jag har haft en i 4 år. Låg bra på hästen, bra kvalite, bra pris. Ullstoppad vilket jag gillar. Köpte den när hästen var 6 år och slimmad. Sen märkte jag att den inte satt lika bra när han ändrade kroppsform till det biffigare hållet. Så den fick jag tyvärr sälja. Nu har jag en rejäl 147cm häst. Så till en mer "normal" häst passar den bättre. Kanske inte till hästarna med bakplåtsryggar men det gör ju få sadlar.
Men mankhöjden har inget med bomvidd att göra, vad är en normal häst?
 
Jag har haft en i 4 år. Låg bra på hästen, bra kvalite, bra pris. Ullstoppad vilket jag gillar. Köpte den när hästen var 6 år och slimmad. Sen märkte jag att den inte satt lika bra när han ändrade kroppsform till det biffigare hållet. Så den fick jag tyvärr sälja. Nu har jag en rejäl 147cm häst. Så till en mer "normal" häst passar den bättre. Kanske inte till hästarna med bakplåtsryggar men det gör ju få sadlar.
Det är väl Lippo Leia & ibland Lippo Thor som säljs där.Men Lippo hade förut en modell som hette Lippo Island.

En sådan har jag testat med och den kostade då 9000:- som ny.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Har provat en sadel från Lippo på min häst och försöker nu komma fram till vilken modell det faktiskt är. Någon som vet var på...
Svar
2
· Visningar
472
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 627
Senast: caballus
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp