Framsteg och bakslag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad ska man säga. Ingen av de medföljande sadlarna passar optimalt :meh:. Är väl något dottern misstänkt med fick det bekräftat i fredags då massören var där och bearbetade fjärthästens rumpa.
För det var i rumpan problemen sitter och faktiskt tackolov inte ryggen. Så nu blir det massage varje dag och före och efter ridning. Kanske han inte är så överbyggd bak trots allt utan det bara är att han är så fruktansvärt spänd i rumpan. För dottern berättade att när massören var klar var han betydligt lägre bak än innan. Fjärthäst tyckte INTE det var skönt, inte alls på långa vägar. Däremot när massörtanten knådade lite på ryggen, ja då blev det tydligen bättre.
Dressyrsadeln fungerar med en benpadd under bossorna även om det är väl smal. Dottern ska prova en av chefens sadlar också som är lite vidare för att se om den ligger bättre. Hoppsadeln ska vi prova med en annan padd.
Var med och filmade i går. Jag som inte sett honom under ryttare sen hopptävlingen i september säger att tre dagars masserande av rumpan har gjort underverk. Han går så mycket mer avslappnat. Förutom när dottern fick för sig att hon skulle rida med dressyrspöet för övnings skull. Då blev det mer levad och skolor ovan marken :rofl:.
Men efter tjugo minuter så "släppte" han svansen.....rejält :love: och när de ställde upp efter passet stod han med bakbenen "bakåt". Att han även fick till ett övertramp i skritten med ca en halv hov, även det är jättestort.
Han är inte och kommer inte bli en gångarts häst för de högre klasserna, men han kan nog bli en trevlig LA-häst så småningom.
Jo dottern mätte honom häromdagen både mankhöjd och ungefärlig vikt. Kan säga jag var närmre vikten än dottern :p
Han är INTE 165 som ägaren påstår och han vägde 60 kg mindre än dottern trodde.
Någon som vill gissa :D
Silver 2.PNG
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 138
Senast: Liten
·
Utrustning Kan man göra det med gott samvete...?? Jag har 2 rätt så olika damer, men som de flesta andra en begränsad ekonomi. De är båda...
2
Svar
27
· Visningar
2 034
Senast: Lollan
·
Utrustning Det finns många "ska" och "måste" när det gäller sadelutprovning, framför allt här på buke. Det ska vara på ett visst sätt mm. Folk...
2
Svar
26
· Visningar
2 453
Senast: Loppfrö
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 331
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp