Från vad ska jag skona min ring?

Pancakes

Trådstartare
Fick en ring i present av en vän idag. Tillverkaren skriver "Ringen är gjord i rhodiumpläterad mässing och målad för hand i olika rosa emaljfärger". Jag har sedan tidigare en silverring som får vara med på allt utom när hästen linimentas och pepparkakor bakas ungefär. Vad ska jag skona den nya ringen från så att den håller sig fin?
 
Fick en ring i present av en vän idag. Tillverkaren skriver "Ringen är gjord i rhodiumpläterad mässing och målad för hand i olika rosa emaljfärger". Jag har sedan tidigare en silverring som får vara med på allt utom när hästen linimentas och pepparkakor bakas ungefär. Vad ska jag skona den nya ringen från så att den håller sig fin?

Jag vet inte hur den ska skonas - men jag tycker det vore kul om du lag ut en bild :D Den låter väldigt fin
 
Åh, en ring från ko ko no! Fin!

Jag tror de tål ganska mycket faktiskt, men annars, kolla med designern? Hon är svensk och borde inte vara så svår att kontakta.
 
Åh, en ring från ko ko no! Fin!

Jag tror de tål ganska mycket faktiskt, men annars, kolla med designern? Hon är svensk och borde inte vara så svår att kontakta.

Tack :) Jag gillar den massor redan (fick den idag) både för att den är fin och att jag blev rörd av gesten från vännen.

Tanken har inte ens slagit mig att kolla med någon där :o
 
Fick en ring i present av en vän idag. Tillverkaren skriver "Ringen är gjord i rhodiumpläterad mässing och målad för hand i olika rosa emaljfärger". Jag har sedan tidigare en silverring som får vara med på allt utom när hästen linimentas och pepparkakor bakas ungefär. Vad ska jag skona den nya ringen från så att den håller sig fin?

De där ringarna är jättefina! Tyvärr tålde inte min dygnet runt-användning och emaljen skavdes av. Så mitt tips är att ta av den oftare än du tar av dig silverringen.
 
De där ringarna är jättefina! Tyvärr tålde inte min dygnet runt-användning och emaljen skavdes av. Så mitt tips är att ta av den oftare än du tar av dig silverringen.

Ok, då kanske jag helt enkelt ska använda den bara när det är lite finare, inte i stallet, på jobbet o.s.v.
 
Jag brukade ha mina 18 karat guld och min platinum ringar pa mig i stallet och vad jag an gjorde. Jag fick dock lamna in dem till guld smed tva ganger om aret for att titta till "klorna" som haller fast brillianterna som slets valdigt mycket. Innan jag hade hast och hangde i stallet varje dag var det inga problem med ringarna. De klarade sig i flera ar utan nagon extra oversyn.
Skillnaden hur ringarna sag ut nar jag hamtade dem igen var som natt och dag ... de var sa mycket finare nar "min" guldsmed hade putsat och polerat dem sa efter flera omgangar har jag nu valt att inte ha ringarna pa mig alltid. ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 482
Senast: fejko
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 278
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 613
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 397
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp