Frank baines eller antares?

Dolce

Trådstartare
Hej på er!!
Tittat på en häst vart ägaren tycker att han ska ha en frank baines eller en antares sadel...för att han har lång och rak rygg. Finns det andra modeller som passar lång och rak rygg?
Tack för svar och kunskap :heart
 
Hej på er!!
Tittat på en häst vart ägaren tycker att han ska ha en frank baines eller en antares sadel...för att han har lång och rak rygg. Finns det andra modeller som passar lång och rak rygg?
Tack för svar och kunskap :heart
Jag vill helst hitta en billigare sadel med mer stöd..
 
Hej på er!!
Tittat på en häst vart ägaren tycker att han ska ha en frank baines eller en antares sadel...för att han har lång och rak rygg. Finns det andra modeller som passar lång och rak rygg?
Tack för svar och kunskap :heart

Min har kort rygg förvisso, men rätt rak. Vi har en Amerigo CC som jag rider i. Den är dock flatback och inte så mycket stöd alls.
Vi har också en Equipe Oracle som har mer stöd och djupare sits.

Jag vet att en kund med häst med rak och lång rygg hade en Otto Schumacher. Jag tyckte den var lite klumpig och har mer stöd än jag vill ha. Men den är ju billigare än Amerigo och Equipe. Det blir ju oftast så då.
 
På en lång och rak rygg finns det väldigt många modeller som passar på, och du vill ha stora stöd. Många engelska sadelmärken är rakare i modellen, så även Frank Baines. Kan vara värt att titta på Crown/Ideal, M&N, Barnsby. Går att hitta beg till vettiga priser.
Antares är lite mer svängd i modellen och dyra även beg. Wintec Isabell är en prisvärd syntet med djupt säte och stora stöd. Kentaur/Pfiff.
Ta ut en sadelutprovare som har mycket begagnat så blir det kanske lättare att hitta nåt som ni båda trivs i.
 
Hej på er!!
Tittat på en häst vart ägaren tycker att han ska ha en frank baines eller en antares sadel...för att han har lång och rak rygg. Finns det andra modeller som passar lång och rak rygg?
Tack för svar och kunskap :heart
Min spikraka häst kan ha Frank baines, Jeffries och Ideal. Allt annat blir för svängt. Även barnsby och Albion som många anser är raka
 
Min spikraka häst kan ha Frank baines, Jeffries och Ideal. Allt annat blir för svängt. Även barnsby och Albion som många anser är raka
Albion K2 är rak, resten av modellerna inte så raka. Barnsby Ngage är spikrak. Resten lindrigt till normalsvängda.

De allra flesta tillverkare har både mer och mindre svängda modeller. Även om bommarna kan vara samma, så kan skillnader i bossorna göra hela skillnaden på passformen.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: Fibusen
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 775
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp