Frostavfrysning och bakverk blev det

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa kom travande med hunden, då de hade hemstäd och han ville komma undan. Pappa hade med en sån där avfrostningsfilt som man lägger nere i frysen när man frostar av. Frysen fylldes med burkar och kastruller med varmvatten.

Sedan smet pappa till ÖoB för att fixa en kolsyrepatron till min bubblemaker och batterier till köksklockan. Jag försökte hålla hunden vid gott mod och övertyga honom att pappa inte övergett honom. Det gick riktigt bra när man stoppade till honom hundgodis.

När pappa kom tillbaka, tog vi en kopp kaffe innan hårfönen fick göra lite jobb i frysen. Slutligen diskades lådor ur, frysen torkades ur och frysvarorna packades in. Pappa tog med sig hunden och avfrosntingsfilten som då var fylld med avfrostningsvattnet och drog iväg.

Jag slängde ihop en vetedeg med saffran och kvarg, fixade kanelbullar av det och framåt kvällen kom en kompis förbi med en burk pepparkaksdrömmar. Så lite har jag på gång inför lördagen. Det blir nog en mortoskaka och något mer småkaksaktigt i morgon.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp