Fruktansvärd smärta i axeln

lizan

Trådstartare
Moderator
Inte nog med att jag är magsjuk utan nu vaknade jag med en så fruktansvärd smärta i axeln att jag inte kan sova. Att bara ligga still är värst, då tilltar smärtan mer och mer tills jag får riktig jäkla panik.

Det gör ont inne i leden men jag vet inte varför. Har haft ont förut men inte såhär. Det strålar ner hela vägen i armen till handen och upp i nacken/halsen.

Pga magsjukan vill jag inte ta några tabletter men smetade på lite voltaren gel.

Någon som är vaken och som har något tips på vad jag kan göra för att lindra smärtan? Nu? Vet inte vad jag gör snart. Behöver verkligen sova.
 
Kan vara smärta från lever/gallvägar, särskilt om det går i vågor.
Är det axelleden ska det inte göra ont i hela armen.
Nerv i kläm? Smeta på gel hjälper inte. Du får ta kontakt med sjukvården i morron, ring 1177 om det blir outhärdligt.
Har du värktabletter hemma?
 
Värktabletter finns men kan man ta det med magsjuka? Både kräks och diarré dock inga kräkningar idag.

Vet inte om jag klarar smärtan till imorgon. :crazy: värre än mitt värsta migränanfall det här, och då var jag nära att hämta en borr för att släppa ut det onda ur huvudet....
 
Har du någon värmedyna av något slag? Det kan dämpa smärtan lite. Annars så prova att ta den värkmedicin du har. Det som tas upp tas ju upp liksom. Om det inte hjälper så ring 1177.
 
Det skonsammaste jag orkade hitta var Ipren. Hoppas på underverk för det här är fan sanslöst. :arghh:

Ingen vaken som läser och som dessutom pysslar med distanshealing?
 

Jag gissar på kristaller som fällts ut i leden.

Gör verkligen vidrigt ont.

Jag skulle kyla axeln för smärtan och ta antiinflammatoriskt combo ev med smärtstillande men den biten är jag dålig på. Har det själv och klarar mig ganska bra om jag tar Tradil och då första tabletterna i ett väldigt tidigt skede.
 
Behöver verkligen sova.


Ligga ner går inte. Jag bruka bädda i soffa så jag blir sittande, ihop med kyla( vanlig kylklamp invirad i handduk ex ( blir lätt annars att det blir för kallt))

När det går över- om det är kristaller, kommer din axel vara stel och öm, jag brukar säga att det efteråt känns som om någon slått ett hårt slag med ett basebollträ på axeln.
 
@CillaW för att min kropp + mage inte orkade mer om den skulle balla ur igen. Skonsamt mot magen menade jag alltså.



Tack alla för tips! Iprenen hjälpte tillräckligt för att sova- om jag sov på den axeln vilket först var omöjligt.

Innan dess hann jag läsa lite om kristaller o jag känner inte helt igen mig i beskrivningen men visst kan det vara så. Jag har alltid trott att det är något med en nerv i skuldran men vem vet.

Men eftersom jag aldrig haft såhär ont förut och det var ganska otäckt hur ont det gjorde får jag nog gå o kolla upp. I vanliga fall hade jag tagit något rejält smärtstillande men var lika uppgiven över magen och att gå en hel dag i värmen utan att få behålla något alls.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
1 807
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 750
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp