Fullmakt vid hästförsäljning

maria85

Trådstartare
Jag har hittat en köpare till min häst men jag kommer tyvärr inte kunna vara med när hon levereras till nya hemmet. Tanken är då att min mamma ska skjutsa henne dit, skriva under kontraktet och ta emot betalningen i mitt ställe.

Hur ska jag utforma fullmakten? Behövs det vittnen till en fullmakt?

Fungerar fullmakten även för pappret om ägarbyte som ska skickas till ASVH?

Eller är det smidigare om jag skriver under alla papper i förväg, så att bara köparens underskrift behövs?

Vill att allt ska gå rätt till!
 
Sv: Fullmakt vid hästförsäljning

jag skulle nog skriva under alla papper i förväg, tycker det låter enklast. men skicka gärna en kopia till henne innan, så att hon kan godkänna det, för annnars kan det krångla om det är något i kontraktet hon inte godkänner, så hinner du ändra det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 046
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 037
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 954
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 047
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp