Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Blueberry

Trådstartare
Jag har aldrig använt flytande tvättmedel.
Är det något att ha?
Fungerar det i alla tvättmaskiner?
Häller man det bara i pulverfacket?

Hur gööör man?

/Inte direkt någon desperat hemmafru, om man säger så...
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Ska funka på alla tvättmaskiner vad jag vet. Flytande tvättmedel brukar doseras i en plastbehållare som ställs in med tvätten dvs. inte via något tvättfacken.
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

På vissa maskiner finns det ett särskilt fack för flytande tvättmedel.
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

På de två maskiner jag haft hemma har man fällt ner en plastgrej i pulvertvättmedelsfacket, så kan man sen hälla flytande där.

I tvättstugor har det ofta funnits ett separat fack för flytande tvättmedel.
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

När flytande tvättmedel var populärt förut så gjordes det tester och dessa visade att pulvertvättmedel är effektivare än flytande. Numera har väl alla tvättmedel utvecklats så det kanske inte gäller längre??
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Jag häller i det vanliga facket. Finns inga instruktioner om nåt annat
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Jag brukar göra som Korven och hälla i vanliga facket.
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Jag häller i det vanliga facket. Finns inga instruktioner om nåt annat

Enda bekymret är väl om du har ett fack som man drar ut. Häller du i där riskerar tvättmedlet att hamna under facket när du skjuter in det.
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Jag tycker de där tvättmedelsfacken blir lätt äckliga, så jag lägger in tvättmedel i sån där boll. Använder Grumme Tvättsåpa och har så gjort sen jag flyttade hemifrån, allt blir rent och luktar lagom (dvs inte så mycket).
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Aj då , vart tar det vägen sen då????

Alltså - i "inskjutsfacken" spolar ju vattnet genom facket och ner i trumman. Häller du i flytande medel lägger det sig till en del i rännan där facket löper. Inget vatten spolas ju där. Det rinner ner av sig självt. Vilket skulle kunna innebära att det droppar lite tvättmedel hela programmet igenom(nu spekulerar jag)

Ur den aspekten torde det väl vara bättre att hälla tvättmedlet i trumman innan man lägger i tvätten, tex?
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Alltså - i "inskjutsfacken" spolar ju vattnet genom facket och ner i trumman. Häller du i flytande medel lägger det sig till en del i rännan där facket löper. Inget vatten spolas ju där. Det rinner ner av sig självt. Vilket skulle kunna innebära att det droppar lite tvättmedel hela programmet igenom(nu spekulerar jag)

Ur den aspekten torde det väl vara bättre att hälla tvättmedlet i trumman innan man lägger i tvätten, tex?

Jag köper bara pulver hädanefter :)
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Jag tycker de där tvättmedelsfacken blir lätt äckliga, så jag lägger in tvättmedel i sån där boll. Använder Grumme Tvättsåpa och har så gjort sen jag flyttade hemifrån, allt blir rent och luktar lagom (dvs inte så mycket).

Samma här. Antingen bara kulör/vittvätt eller så häller jag typ hälften hälften av vanligt och sådan med "sköljmedelseffekt" eller vad det nu är.
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Jag har också börjat lite med de med sköljmedelsgojs i sig, de luktar så gott :) Fast jag vill inte tvätta handdukar med sköljmedel så det blir mest sängkläder som tvättas med de nya.
 
Sv: Fungerar flytande tvättmedel i alla tvättmaskiner?

Samma här. Vet iofs inte om det ger sköljmedelseffekt men man kan ju vara på den säkra sidan o låta bli :D

Vissa sorter luktar dock väldigt mycket om man enbart har det, därför blandar jag :D
 

Liknande trådar

Hemmet Betyder detta är tvättmaskinen är kaputt eller kan jag använda den ändå? Den har låtit lite fel tror jag, men jag är nästan aldrig med...
2
Svar
21
· Visningar
1 213
Senast: Niyama
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 897
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 062
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp