Fyrverkeriattack mot ridlektion

Å jag kokar, hoppas "mina" moppeungar har haft vett att inte göra något sådant. Ska nog luska lite ikväll.
 
Någon som vet varför det rubriceras som ofredande? Jag kan noll och nada om juridik och ofredande klingar märklig i mina öron. Vållande till kroppsskada skulle låta bättre.
 
Jag hoppas de får tag på honom, offentligt spöstraff hade varit lämpligt. :banghead:
Polisen glömde en åtalspunkt, nog måste det även räknas som djurplågeri? :confused:
 
http://sla.se/skovde/2015/02/27/fyrverkeriattack-mot-ridhus-ett här är från lokaltidningen. Sista stycket i artikeln: "Händelsen rubriceras som försök till misshandel, vållande till kroppskada och framkallande av fara."

Personligen tycker jag att anläggningens placering vid väg 26 och avfarten till Stallsiken är ohållbar, och åker själv aldrig dit för att tävla eller träna på grund av detta.

Det var ju ändå mer "avskiljt" (bortsett från väg 26) innan Skövde kommun började bygga stallsiken o.s.v. Hade inga problem med anläggningens placering alls när jag själv red där, nära och bra så man kunde cykla/gå till ridskolan utan att behöva be föräldrarna om skjuts.
 
Det var ju ändå mer "avskiljt" (bortsett från väg 26) innan Skövde kommun började bygga stallsiken o.s.v. Hade inga problem med anläggningens placering alls när jag själv red där, nära och bra så man kunde cykla/gå till ridskolan utan att behöva be föräldrarna om skjuts.
Ja, innan Stallsiken ja. Då var jag också där ibland, på nån CR och sånt. Lite dåligt med parkering för transporter redan då dock. Men att det var hyfsat innan Stallsiken hjälper ju inte i dagsläget.
 
Ja, innan Stallsiken ja. Då var jag också där ibland, på nån CR och sånt. Lite dåligt med parkering för transporter redan då dock. Men att det var hyfsat innan Stallsiken hjälper ju inte i dagsläget.

Håller med dig gällande idag. Har ju aldrig behövt bry mig om parkering p.g.a. ingen häst. Men tyckte verkligen att stallsiken och vägarna ligger sjukt nära nu. De åker ju typ där hästarna gick ut mot hagen förr känns det ju som.
 
Fy farao, har inga ord. Jag hoppas verkligen de får tag i den här människan, att han får sitt rättmättiga straff och att han får ställa sig mitt i paddocken och titta varje barn och förälder i ögonen och be om ursäkt till varje person för vad han har gjort. Då kanske det går in i skallen på honom villka hemska skador han kunde ställt till med. Lätt hänt att nån åker av och en spark tar illa om hästarna galopperar runt i panik, då hade det inte bara varit vållande till kroppsskada utan betydligt allvarligare saker än så som han hade varit misstänkt för.
 
Personligen tycker jag att anläggningens placering vid väg 26 och avfarten till Stallsiken är ohållbar, och åker själv aldrig dit för att tävla eller träna på grund av detta.

Nu förstår jag inte. Är det för att du är rädd för fyrverkerikastande ungdomar eller är din häst inte trafiksäker?
Den nya parkeringen bakom ridhuset är ju tusen gånger bättre än när det var parkering mitt på gårdsplanen och nu slipper man dessutom grusuppfarten med hål djupa som en gruva.
 
Nu förstår jag inte. Är det för att du är rädd för fyrverkerikastande ungdomar eller är din häst inte trafiksäker?
Den nya parkeringen bakom ridhuset är ju tusen gånger bättre än när det var parkering mitt på gårdsplanen och nu slipper man dessutom grusuppfarten med hål djupa som en gruva.

Sitter jag på min häst och någon nu skulle kasta fyrverkeripjäser på/mot oss, så ja det är klart som fan jag blir rädd. Jag gillar mitt liv! Mitt sto har något som kallas för reaktionsförmåga. Och är åt det nervösa hållet, som gärna överreagerar när något inträffar. Men jag sitter inte och nojar över att någon ska kasta smällare på mig hela tiden jag rider, vem fan gör det??!
Har aldrig riktigt gillat anläggningen som sådan. Kan inte svara för hur det är nu. Men åtminstone tidigare var det trångt och folk, hundar och hästar upp i och om vartannat överallt när det var tävlingar.
Och nej, just stoet är inte helt trafiksäker längre. Inte sedan grannens ungjävel tyckte det var en kul lek att jaga hästarna med crossen i beteshagen.
Och bara för att du verkar tycka om anläggningen måste inte alla göra det.
 
Sitter jag på min häst och någon nu skulle kasta fyrverkeripjäser på/mot oss, så ja det är klart som fan jag blir rädd. Jag gillar mitt liv! Mitt sto har något som kallas för reaktionsförmåga. Och är åt det nervösa hållet, som gärna överreagerar när något inträffar. Men jag sitter inte och nojar över att någon ska kasta smällare på mig hela tiden jag rider, vem fan gör det??!
Har aldrig riktigt gillat anläggningen som sådan. Kan inte svara för hur det är nu. Men åtminstone tidigare var det trångt och folk, hundar och hästar upp i och om vartannat överallt när det var tävlingar.
Och nej, just stoet är inte helt trafiksäker längre. Inte sedan grannens ungjävel tyckte det var en kul lek att jaga hästarna med crossen i beteshagen.
Och bara för att du verkar tycka om anläggningen måste inte alla göra det.

Men oj vad arg du blir. Jag tycker varken mer eller mindre om denna anläggning än andra - tyckte bara att det blev bättre efter den nya parkeringen. Mycket mer plats - men då har du alltså inte varit där sen det blev nytt?
Och för att det händer en incident med en skitunge så kan jag inte sätta det i samband med att du slutat åka dit - så jag undrade varför du tänkte så.
Men då är det pga av en incident i din hage alltså? Ligger den också intill ett köpcenter vid en väg?
 
@Luff Jag tyckte att tonen i ditt inlägg var riktigt spydig och svarade därefter. Jag slutade att åka dit för flera år sen INNAN hästen blev jagad i hagen. För att jag inte tyckte att anläggningen var bra som tävlingsplats.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om det flyger en svart drake över himlen från solen och försvinner bakom ett moln betyder det då att man måste prata om drakar om man...
2
Svar
29
· Visningar
2 877
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 128
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst med vagn skenade under långfredagen på en camping i Uddevalla. Båda barn och vuxna trillade av – två vuxna har förts till...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bökebergs ridgymnasium har stärkt bevakningen sedan en häst fått en skada som troligen orsakats av ett vasst föremål. En liknande...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp