Gå på möhppa utan att vara bjuden på bröllopet?

Narcissa

Trådstartare
En nära släkting till mig ska gifta sig och det är bara närmsta familj som är bjudna dvs inte jag mfl.
Denna släkting bjuds alltid in till festligheter av min sida av släkten men bjuder aldrig igen. Min sida av släkten är väldigt besvikna på denna andra släkting sas.
Iaf så är jag bjuden på möhippa inför dennes bröllop men jag känner inte alls för att gå då jag känner mig ganska så besviken över att inte ha blivit bjuden.

Hur skulle ni ha gjort?
 
En nära släkting till mig ska gifta sig och det är bara närmsta familj som är bjudna dvs inte jag mfl.
Denna släkting bjuds alltid in till festligheter av min sida av släkten men bjuder aldrig igen. Min sida av släkten är väldigt besvikna på denna andra släkting sas.
Iaf så är jag bjuden på möhippa inför dennes bröllop men jag känner inte alls för att gå då jag känner mig ganska så besviken över att inte ha blivit bjuden.

Hur skulle ni ha gjort?
Är meningen att ni alla ska betala för er själv och bruden för det ni ska göra som aktivitet, mat m.m.? Om ja så hade jag inte gått när jag inte var bjuden på bröllopet
 
En nära släkting till mig ska gifta sig och det är bara närmsta familj som är bjudna dvs inte jag mfl.
Denna släkting bjuds alltid in till festligheter av min sida av släkten men bjuder aldrig igen. Min sida av släkten är väldigt besvikna på denna andra släkting sas.
Iaf så är jag bjuden på möhippa inför dennes bröllop men jag känner inte alls för att gå då jag känner mig ganska så besviken över att inte ha blivit bjuden.

Hur skulle ni ha gjort?

Hade avböjt.
 
Då hade jag inte gått.

Men i sak, så är bara närmaste familjen bjuden på själva bröllopet hade jag tyckt att det var en jättetrevlig gest att bjuda in de som inte ska på bröllopet på något annat trevligt, så som en möhippa.
Jag tänker lite lika dant utan att ha alltför mycket kött på benen. Att om man endast bjuder de allra närmsta på bröllopet (som vid två "nya familjer" kan bli ganska många) så är det en trevlig gest att bjuda till möhippan.
 
Utvecklar min tanke lite.

Jo men på möhippa så ska man ju betala en massa så det kostar ju ganska mycket.

Vill du inte gå och tycker att det blir för dyrt/blir pengar för något du tycker är tråkigt (vet du att det blir dyrt eller är det bara ett antagande?) så tycker jag att det är det du ska utgå ifrån!

Men är det bara för att du är sur över att inte vara bjuden på bröllopet som du inte vill gå och annars hade tyckt det var roligt tycker jag att det är rätt fånigt. Alla vill inte ha ett stort bröllop liksom (Hade det varit massor av andra, ungefär lika nära som dig, som varit bjudna men inte du hade det varit en annan sak, men här har de väl helt enkelt valt att hålla det litet?)
En bekant vigde sig i New York, bara hon och mannen och hade sedan fest vid senare tillfälle, tror knappast någon skippade festen för att de var bittra över att inte få vara med vid vigseln. En av sambons släktingar hade bröllop med bara närmaste familjen och vi var sedan bjudna till dem på en jättemysig trädgårdsfest senare på sommaren, det var väldigt trevligt och vi uppskattade att vara bjudna dit!
 
Jag har vid två tillfällen blivit bjuden på möhippa där jag inte varit bjuden på bröllopet, jag gick inte på någon av dem.

Jag förtydligar mitt eget svar.

Första möhippan var för en tjej som jag egentligen inte är särskilt förtjust i och jag är allergisk mot hennes man. Så valet att avstå var inte så svårt. Andra var för en barndomskramrat till mig som jag knappt träffat de senaste åren. Jag var den enda som var bjuden på möhippan utan att vara bjuden på bröllopet. Kändes som det kunde bli pinsamt både för mig och kompisen så jag höll mig hemma och skickade istället en hälsning.
 
Jag hade inte gått om jag känt mig besviken över att inte vara bjuden på bröllopet. Spontant gissar jag att det behövs fler till möhippan än vad som är bjudna till bröllopet. Ekonomiskt och för att få till någon möhippa ö h t (tre personer som sitter och äter middag är ju kanske inte vad man tänker på först när det kommer till möhippa).
 
En nära släkting till mig ska gifta sig och det är bara närmsta familj som är bjudna dvs inte jag mfl.
Denna släkting bjuds alltid in till festligheter av min sida av släkten men bjuder aldrig igen. Min sida av släkten är väldigt besvikna på denna andra släkting sas.
Iaf så är jag bjuden på möhippa inför dennes bröllop men jag känner inte alls för att gå då jag känner mig ganska så besviken över att inte ha blivit bjuden.

Hur skulle ni ha gjort?
Jag hade inte gått utifrån situationen som du beskriver. Du är besviken att inte bli bjuden på bröllopet och känner inte för att gå.

Jag har däremot varit på en möhippa en gång för en person där jag inte var bjuden på bröllopet. Och den situationen var annorlunda mot hur du beskriver. Fullständigt naturligt att jag inte var bjuden på bröllopet (vi var klasskamrater på universitetet just då) men de som ordnade möhippan ville ha med blandning av gamla o nya vänner och frågade då mig. Jag gick och vi hade jättekul och jag var fullt nöjd med att jag fick en trevlig kväll med trevliga människor och kunde få fira lite för henne som det gällde.
 
Det hade ju varit sin sak om man visste att man skulle bli bjuden på middag eller något sådant senare men det vet jag inte kommer att hända tyvärr.
 
Jag skulle inte ha gått.
Blev bjuden på en möhippa där jag inte träffat personen på flera flera år. Att vi inte setts berodde framförallt på att personen typ blev sur och sa upp kontakten med mig och i samband med det insåg jag att det var en stor energitjuv för mig och skönt att slippa det umgänget. Plötsligt blir jag bjuden på möhippa, förväntas vara med och betala samt planera det hela? Dessutom som student själv. Nä tack. De blev sura (alltså vet inte vad personen blev men vännerna som skulle planera möhippan blev sura) Och jag kände att ööh? Hur kan ni ens komma på tanken att jag ska vilja? Suck.

Så nä. Gå inte. Varför ödsla energi och pengar när du inte känner för det och inte heller är bjuden på bröllopet.
 
Då hade jag inte gått.

Men i sak, så är bara närmaste familjen bjuden på själva bröllopet hade jag tyckt att det var en jättetrevlig gest att bjuda in de som inte ska på bröllopet på något annat trevligt, så som en möhippa.

Precis sa tanker jag ocksa. Lustigt hur olika vi ser pa saker och ting.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 919
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 165
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Min första dagbokstråd! Jag och sambon ska gifta oss, om en månad och några dagar :heart Vi firar 10 år i höst och det känns så fint...
Svar
19
· Visningar
2 061
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 110
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp