Galopp nerför?

Här omkring är det :devil: i mig backar överallt hela tiden. Rullstensåsarnas förlovade land. Man får vara glad om man hittar sträckor att galoppera på som är längre än 100 m. :arghh:
ha ha ^_^ här är det svårt att hitta backar som är längre än 100m :). vill man galoppera på platt mark är det dock lika svårt då det är stengärden i vägen och grusvägarna leder bara fram till asfaltvägar där folk kör som idioter.. dvs jag håller mig till att rida runt runt i åkerkanten när jag konditionstränar.
 
Alltså, det beror ju på vad som räknas som backe? Galopperar i nerförslut gör jag nog inte oavsett, men om det bara är en svag, svag lutning har det hänt att jag har travat. I en balanserad form givetvis. I en "riktig" backe skrittar jag enbart.
 
Beror ju på vad man menar med nedför? Jag galopperar inte nedför en regelrätt backe, men kan utan problem på en balanserad häst galoppera när det går lite nedför i 20 meter eller så.
 
Försöker undvika detta. Dock ute i skog och mark har vi lite vägar då det är böljande uppåt och nedåt. De är kanon att bara rulla iväg på där saktar jag inte av.

Galopperar dock inte nedför några backar i träningssyfte
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 240
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 218
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 778
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fautras
  • Shettistråden del II
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp