Galopp tävling!

Thathorse

Trådstartare
Hej! Jag har en C ponny som jag såå gärna skulle vilja tävla i galopp. Men hon är en irländsk sporthäst. Vet knappt någonting om Galopp eller Ponny race kanske det kallas? Ska vara med i ett i augusti med henne men det är på ett ställe som anordnar alla möjliga tävlingar för alla möjliga hästar. Så min fråga är ju om det finns tävlingar för mig att vara med på henne och isf hur jag hittar det? =)
 
Hej! Jag har en C ponny som jag såå gärna skulle vilja tävla i galopp. Men hon är en irländsk sporthäst. Vet knappt någonting om Galopp eller Ponny race kanske det kallas? Ska vara med i ett i augusti med henne men det är på ett ställe som anordnar alla möjliga tävlingar för alla möjliga hästar. Så min fråga är ju om det finns tävlingar för mig att vara med på henne och isf hur jag hittar det? =)
Visst finns det! Min dotter tävlar galopp på sin tyska ponny. Läs mer här:
https://www.svenskgalopp.se/artikel/att_borja_med_ponnygalopp?defaultMenuId=true
 
Visst kan du tävla med din ponny. Kul att du hittat sporten! :)

Till att börja med så behövs det en licens för att få starta ponnyn i löp. Både du och en vuxen behöver ha licens. Den vuxna måste gå kurs för ponnytränarlicens och du behöver rida upp för din licens.
Vart i landet finns du mer exakt?
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: zarmino
·
Dressyr Jag behöver hjälp med omskolning på min häst🙏🏼 Han har varit en hopp-tävlings häst innan, vilket gör att han har en otrolig galopp och...
2
Svar
30
· Visningar
3 380
Senast: VildeKia
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 386
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp