Game of Thrones säsong 7

Åh jag höll på att krypa ur byxorna här i soffan igår! Så jävla bra!
Har en massa lösa tankar..
Sjukt intensivt avsnitt! Jag ÄLSKADE krigsscenerna på slutet, tycker GoT är rätt unikt i hur mkt känsla de får in i kriget. Man riktigt känner kaoset för de som slåss, som nu när Bronn försöker ta sig fram i all rök och det bara är kaos överallt!
När Dany kom med sin hord och draken så skrek jag högt! :D Så jävla coolt!

Däremot så skrek jag lika högt när Bronn började skjuta, och sen när hon vänder och flyger rakt mot vapnet??? Gah! Var övertygad om att han skulle få pilen i munnen när han öppnade den för att spruta eld :nailbiting:
Det har ju spekulerats i att någon av drakarna ska dö, och även om det väl inte är Drogon man pratat om så kändes det verkligen som att det kanske var nu det skulle hända. Shit så rädd jag var!
Tycker slutscenen var asbra även om den var rätt klassisk på något sätt. Men både jag och sambo satt helt tysta i flera minuter efteråt och bara stirrade på tvn :D
Jag tror att någon drar upp Jaimie och kanske att Dany tar honom fången?

Ska nog också se avsnittet igen när jag hinner nu i veckan :up:
 
Nu har jag sett avsnittet en gång till :D
...är säker i Kings Landing, missade att de sa det innan. Och jag tror att Jamie blir räddad ur vattnet av Dickon (trots deras tunga rustningar :p , men att båda blir tillfångatagna eller något sånt.
 
Ja hugaligen. När det var ungefär tio minuter kvar på senaste avsnittet så övervägde jag allvarligt att trycka på paus bara för att själv få andas en stund och gå ner i puls lite. :nailbiting:

Är det inte han som till sist förväntas döda Cersei också enligt profetian som stämt in på allt annat, hennes tre barn som alla skulle dö före henne etc?

Det kan ju vara hennes barns lillebror som dödar henne ... tänk på att hon och Jaime har haft sex igen.
 
:rofl::rofl::rofl:

20638918_10159101664170114_8021028702828955286_n.jpg
 
Har skrattat så jag gråtit den här morgonen åt bilderna på fb-sidan Game of Thrones Memes :rofl: tipstips!
 
Det verkar finnas väldigt många sidor som heter Game of thrones memes så jag gissar att det beror på vilken du hamnar?

Jaha, my mistake! Kom in på en som en i mitt flöde hade likeat en bild från. Men det var nästan uteslutande bilder från den här säsongen! Jag älskar ordvitsar :D
 
Jaha, my mistake! Kom in på en som en i mitt flöde hade likeat en bild från. Men det var nästan uteslutande bilder från den här säsongen! Jag älskar ordvitsar :D
Jag har också sett flera roliga bilder från en sida som heter så men aldrig försökt leta upp den förut. Jag får ta en kväll och utvärdera vilken som är bäst :idea:
 
ALLTSÅ URSÄKTA MIG – MEN TOM HOPPER!!!
Skrek rakt ut när jag fick syn på honom :heartlove::heartlove::heartlove:


(Sen fnissade jag lite åt Dickon.)
 
NU börjar det hända roliga saker!!! :D

Jorah är tillbaka så det smäller om det, redo att dra utpå de farligaste tasks för sin Khaleesi :love: Men varför är Dany så himla intresserad av om Jon fick en kniv i hjärtat eller inte? Känns som att hon vet något vi andra inte vet.

Undrar verkligen om Sansa kommer försöka ta över Winterfell.. lite familjestrid har väl ingen dött av? Arya är dock där och pikar hehe! Och VAD är Littlefingers plan nu då?

Också lite nervös över att Cersei vet allt som händer... men jag gillar Bronn, gärna mer av honom!

Och vilket DREAMTEAM som gav sig ut efter dödens armé :Love:
 
Jag gillade verkligen det nya avsnittet och det som fick mig att bli totalt exalterad var:
Bekräftelsen på Jons föräldrar och att han inte är en bastard! Omg!:eek:
Jag har länge trott att det kan vara så, men nu fick man hela grejen bekräftad!
Sam förstod såklart inte betydelsen utan först måste Bran berätta vad han vet, då kanske Sam eller Gilly minns!
Man förstod ju redan i drakscenen i början att Drogon känner det i Jon!
Yey!

Nu är vi inne på slutet av säsongen, bara två avsnitt kvar och de ska tydligen vara extra långa! :up:
 
NU börjar det hända roliga saker!!! :D

Undrar verkligen om Sansa kommer försöka ta över Winterfell.. lite familjestrid har väl ingen dött av? Arya är dock där och pikar hehe! Och VAD är Littlefingers plan nu då?
Det känns inte bra att Arya tror att hon är så listig när hon har Littlefinger mot sig. Hon kan kanske slåss men han har tränat på intriger sen innan hon var född.

Jag kan inte släppa att Sam missade en så viktig sak som det som Gilly läste upp!! Undrar hur länge vi måste vänta innan det görs något mer med den informationen.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 047
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
420
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 554
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp