Gamla bilder från Island?

kvandi

Trådstartare
För länge sedan så fanns det en hemsida (isländsk), där kunde man söka och hitta bilder på gamla isländska ston och hingstar.

Bild ur mitt fotoalbum...
wpid-dsc_5672_201410231259514181.jpg


Är det någon som oxå minns detta eller vet om det finns kvar eller finns något liknande? Jag tror den försvann vid nån tidpunkt (vi snackar många år sedan, tror jag gjorde fotoalbumet 2004).

Det är ju lite kul att leta upp bilder på gamla släktingar till ens hästar! Eller bara se vilka förändringar som skett i aveln...
 
Fast jag blev nog bara rätt beklämd när jag så videorna. Så mkt hemsk ridning :wtf: Hemsk ridning finns nu också iofs. "De gamla kunniga männen" på Island är nog bara romantiserande önsketänkande.
 
Fast jag blev nog bara rätt beklämd när jag så videorna. Så mkt hemsk ridning :wtf: Hemsk ridning finns nu också iofs. "De gamla kunniga männen" på Island är nog bara romantiserande önsketänkande.
Fast allt har ju gått framåt, man red helt enkelt så på den tiden, man visste inte bättre, men det har ju ändrats helt och hållet för de flesta ryttare, men det börjar ju alltid någonstans och då är det inte alltid vackert ;)
 
Konstigt att hästarna överlevde trots den hemska ridningen ;)
Tycker du? Det tycker inte jag.

Däremot tycker jag inte att det ser trevligt ut. Alls. Hästar överlever rätt mkt. Det betyder inte att det är önskvärt att utsätta dem för det. Och uppenbarligen visste de inte bättre förr.
 
Tycker du? Det tycker inte jag.

Däremot tycker jag inte att det ser trevligt ut. Alls. Hästar överlever rätt mkt. Det betyder inte att det är önskvärt att utsätta dem för det. Och uppenbarligen visste de inte bättre förr.
Varifrån kommer alla dessa kotledsinflammationer som jag tycker ökat på senare år?
 

Liknande trådar

Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 907
Senast: Halona
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 094
Senast: Pratsch
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 318
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 793
Senast: sinpol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp