Gammalt sår

DollyA

Trådstartare
Hej! Min häst fick ett sparksår för ca ett år sedan, läkte ut och sett bra ut fram till nu.. blivit svullet där såret var och neråt. Inte mycket men tillräckligt för att märkas och han ömmar lite när jag trycker på det. Borde jag åka in till vet eller vänta och se hur det blir? Han har fått stå i sjukhage och ej rört på sig i två veckor pga annat, kan det ha med det att göra?
Mvh orolig matte, tacksam för svar!
 
Hej! Min häst fick ett sparksår för ca ett år sedan, läkte ut och sett bra ut fram till nu.. blivit svullet där såret var och neråt. Inte mycket men tillräckligt för att märkas och han ömmar lite när jag trycker på det. Borde jag åka in till vet eller vänta och se hur det blir? Han har fått stå i sjukhage och ej rört på sig i två veckor pga annat, kan det ha med det att göra?
Mvh orolig matte, tacksam för svar!
Mest troligt beror svullnaden på att den stått still ovanligt mycket, har nog inget med en så gammal skada att göra.
 
Jag hade nog undrat lite eftersom den ömmar för tryck.

Men svårt att spekulera ... varför har den stått i sjukhage i 2 v bla- orsak ?
 
Bristande cirkulation om den ej rört sig skulle kunna ge svullnad och ömhet om vävnaden innanför ej är helt ok efter sparken för ett år sedan. Annats skulle min gissning vara ny skada på samma ställe, men om den stått i sjukhage känns det inte så troligt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
730
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Tacksam för hjälp! Min katt har tappat päls över stora delar på kroppen, såren vätskar gul vätska och hon slickar sig konstant. Jag är...
Svar
14
· Visningar
1 666
Senast: Mia_R
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 773
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp