Bukefalos 28 år!

Gångartshingst med hopp/Hopphingst med gång

RebeccaJoli

Trådstartare
Nu börjas det igen! Dyker med huvudet före ner i hingstdjungeln!

(Kort info om stoet: Fullblod, 169cm, högrest, välbenad med något långa kotor, sluttande kors, liggande bog. Bra gångarter, hoppar bra. Fick föl (hennes första) e: Algot -11 som fick följande poäng på fölvisning: 887888 (47p). Domaren rekomendera mig att fortsätta ta föl på henne då hon visade goda gångarter och god exteriör)

Letar en hingst som både har gång och hopp. Väldigt viktigt är bra temperament, då stoet är rätt tuff och dessutom av det nervösare slaget. Hennes föl är tuff och modig men har inte ärvt moderns nervositet.

Jag har lite mer koll på hopphingstar än på gångartshingstar, men båda är av intresse. Har ni tips eller idéer får ni gärna dela med er, all hjälp uppskattas!! :bow:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 533
Avel Hej, Behöver hjälp med kvalitativa tips på lämplig hopphingst till mitt sto e. A-Dur - Nicolars (Dansk oldenburgarhingst) för framtida...
Svar
10
· Visningar
1 776
Senast: dobbis
·
Avel Jag har lite funderingar inför ev betäckning 2016 - gäller att vara ute i god tid... ;-) Stoet är f 2010, med stammen Don...
Svar
17
· Visningar
3 990
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 730
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vilka banor finns?
  • Prova på trav
  • Att köra travhäst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp