Går det att få högre ljud?

whalan

Trådstartare
Undrar om det på något sätt går att få högre ljud? Jag har på högsta volym på datorn och högsta volym på windows media player alternativt den spelare jag använder t.ex. svt play på deras hemsida. Även fast jag sätter båda volymerna på högsta så hör jag knappt vad som sägs/sjungs, vilket verkligen är jättetråkigt. Så undrar om det går att fixa någonstans? Andra inställningar? Nytt ljudkort? Eller något annat?

Datorn är en bärbar dator som är några år gammal av ett mindre känt märke.
 
Sv: Går det att få högre ljud?

Gå ner på skrivbordets högra sida, där har du ett antal ikoner och bla en sådan för högtalare. Klicka på den, upp kommer en ruta som det står play control på. Här kan du öka ljudet på din dator så att det blir bättre.
 
Sv: Går det att få högre ljud?

Har samma undran jag, undrar också varför ljudet låter bättre/högre när man kopplar i hörlur/externa högtalare... Kollade på min dator och antar att de inbyggda högtalarna inte är så bra.
Inte för att det svarade på din fråga, men känner igen "problemet"! ;) :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 291
Senast: Trissa
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 708
Senast: Stereo
·
Äldre Jag ska flyga från Malmö till Stockholm på fredag och är inte en van flygare, så jag har inte riktigt koll på det här med handbagage...
Svar
12
· Visningar
5 331
Senast: Raderad medlem 6459
·
IT & mobiler Jag har fått ett ganska irriterande problem på min dator, det är så att när jag är ute på internet och ska öppna en ny sida, klickar på...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Min ekonomi
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Att vara Jessica

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp