Går ej upp i vikt, varför??

Status
Stängd för vidare inlägg.

MoonFlight

Trådstartare
Jag är nu i vecka 16 och har under den tiden gått ner 10 kg men inte upp ett gram, eller nu ljög jag, jag gick upp hela 0.7 kg ( :eek: ) för att veckan efter gå ner 2.5 kg... igen.

Jag dricker minst 2.5 liter/dag och äter varierande men oftast "normal mycket" och en del frukt och lite godis.
Jag vet att jag borde vara glad att jag inte gått upp men om hela graviditeten är 40 veckor och jag nästan gått halva tiden nu borde jag gått upp något i alla fall tycker jag i alla fall... eller?

Har gjort ultraljud 2 ggr så jag vet att bebbis lever och mår bra och ska dit den 24:e okt igen.


((Jag har försökt lägga ut detta inlägg 10 ggr nu men det fungerar ju aldrig ju))
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

du mår inte illa då utan får behålla all mat? men alla går inte upp mycket i vikt, själv gick jag upp 2,5 kg på hela gradiviteten och en i bekantskaps kretsen gick ner 17 kg dom första fem månaderna :crazy: både hon och jag fick dock varsin frisk och kry bebis ;)
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Kanske inte får behålla någon gång i veckan max 4-5 tillfällen oftast annars brukar det vara ok. Kan väl hoppas att jag inte går upp mycket men jag har aldrig hört talas om "bantnings kuren Gravid" förrut. Känns lite undligt att gå ner när alla andra går upp. Fast då blir det ju mindre att gå ner sedan efter men det bästa är det ju inte.
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

jag gick nästan inte upp något i vikt den här gången och det jag gick upp kom i slutet - hoppade upp typ 5 kg på 2 veckor eller nåt gick upp 7 kg totalt tror jag (14 kg första gången), vägde mindre efter förlossningen än innan (bättre det än svärmor som vägde mer när hon åkte hem från BB än när hon kom dit - hon är det försra jag har hört som gillade maten :angel: )

så länge magen växer som den ska så är det ingen fara sa min BM
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Det jobbiga är att jag inte sett min made växa än (säger ju inte PANG och det har ju inte gått så länge än heller så) samt att jag hade lite mage innan så den har väl inte växt tillräkligt än bara.

Jag gillade oxå sjukhus maten när jag låg inlagd pga närings och vätskebrist. Fast det var ju mer MAT när man inte ätit något man fått behålla på 5-6 veckor så.
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Jag har gått ner i vikt de 2 sista graviditeterna och fått 1 frisk bebis på dryga tre kg och 52 cm båda gångerna.. De kilon jag tappat under graviditeten har kommit tillbaka några månader efter förlossningen :D
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

jag blev väldigt anti sötsaker i början och gick ner i vikt därför, min viktkurva började inte ändra sig förrens efter v.20, nu sist jag vägde mig hade jag gått upp 4-5 kg från ingångsvikten vid inskrivningen (MEN jag hade gått ner 4 kg fram tills dess också...)
Så nu är jag alltså tillbaka på utgångsvikt igen :-) och är i v.26.
Förra gången följde jag alla "diagram" perfekt och hade gått upp ungefär som det står i alla böcker fram tills nu. :smirk:
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Jag går runt med ungefär samma funderingar som dig, men har dock inte gått ner lika mycket. Min mage syns däremot, kan omöjligt dölja faktum längre :love:

När jag låg med dropp gick jag upp mina förlorade kilon nästan helt, men de försvann igen när jag inte längre fick vätska och näring via påse. :( Jag kräks inte längre men mår illa dygnet runt och äter primperan, äter så mycket mat det bara går och ser till att allt jag dricker innehåller kalorier (mjölk, saft mm) ist för vanligt vatten men fortsätter minska i vikt, något som oroar mig mycket. Läkarna säger dock att den som bor i min mage är en parasit (jo jo, så uttryckte hon sig! :D ) så allt det här drabbar bara mig. Känns ju tryggt men jag mår lika dåligt för det, orkar inte vara uppe nämnvärt alls.

Effektivare bantningskur än det här får man leta efter! -Ät så mycket du orkar av det som du vill och minska ändå med god fart? Hm, men huvudsaken är att bebisen mår bra där inne, vilket han/hon gör, vinkade till mamma och pappa på ultraljudet sist :love:
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Nu hade jag visserligen att ta av inan jag blev gravid men min mage började inte synas förän i vecka 20, och att jag var gravid med kläder på, var det ingen som såg förän jag var någonstans kring 7 månaden :crazy: Elionora är nu fem månader och jag väger 17 kg mindre än vid inskrivningen på mvc :p
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Jga gick ner första veckorna och var inte uppe på min "normalvikt" förrän i vecka 23 någonstans. Nu är jag i vecka 39 (Åh herregud vad skraj jag blir när jag inser DET) och har gått upp ca 10 kilo. Var ingen som såg att jag var gravid förrän i vecka 26-27 skulle jag tro. Träffade en kompis i vecka 35 och hon såg inget förrän jag sa det. (eller så var hon finkänslig...;) )

Så för mig tog det tid innan det märktes och det tyckte jag var lite trist. Fast så här i backspegeln är jag bara glad att inte gått upp mer eller att jag inte samlade på mig mer vatten från början. Eligt sambon är mina fötter "gulligt bulliga" :) nu, och det är itne så skönt...

Jenny
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Hoppas du inte tar illa upp över att jag frågar, men var du normalviktig från början?

Smala personer går ofta upp mer än tjocka. Och det är inte helt ovanligt att man går ner.

Själv kan jag äta sååå mycket mer nu utan att gå upp så mycket (+13 kg, är i v 40 imorgon).
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Jag var inte trådsmal men inte superstor heller, några kilo lättare hade inte skadat, men det tycker man väl alltid?!?

Jag har inte nått det jag skulle vilja väga men det ska ske efter grav är slut. Men det är tyvärr lättare att gå upp än ner som sagt. (i vanliga fall)
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Ungefär som jag då. Ja men då får du väl vara glad och nöjd. Så länge det inte är nån fara för barnet så...! :)
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Är glad men alla på jobbet säger: Jag tror du har missuppfattat det där med att vara med barn, man ska gå upp i vikt och inte ner (och gör överdrivan magar)... *suck*

Men det är skönt nu har jag bara en del kvar att gå ner innan jag är där jag vill vara och även om jag går upp säg 10 kg så är det ju inte värre än från början igen *tack och lov*
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Folks kommentarer..........se Jamtlands tråd! :D
 
Sv: Går ej upp i vikt, varför??

Jag är helt normalviktig :smirk: och först nu i min 3:e graviditet har jag gått upp något INNAN v.20. Är i samma v. som dig misstänker jag (17 nu) och har lyckats med 1 helt kg.

Pytteliten mage har jag, precis så att vanliga tighta byxor inte går att använda längre. Med första barnet fick jag nytt jobb i v. 32 och ingen såg att jag var gravid :angel:
Har gått upp 10 kg med första 40+0 (3500 g), 12 kg med andra 40+10dgr (4100 g). Jag misstänker att det inte blir så där våldsamt den här gången heller, trots allt man hör om att kroppen vet vad som ska hända efter 1:a ggn.

Har en granne som var rätt stor före graviditeter och som båda gångerna gick ner 17 resp. 20 kg. Fullt normalstora barn fick hon och inte mådde hon illa heller utan kroppen reagerade tvärtom på något vis och ökade förbränningen.

Lycka till
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 421
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 480
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 060
Hästvård Hämtade hem en häst i början på hösten (2022), då gick han på bete och var ganska rund om magen. Första gången han skoddes om hos mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp