Gissa djuret!

Destiny_D

Trådstartare
Hej kära allvetande buke-folk!
Nu behöver jag er hjälp att knäcka en gåta :) Min syster i Sandviken har märkt mystiska saker längs stigen där hon brukar gå med sina hundar. Plötsligt är det upprivet, krafsat och stökigt bredvid stigen. Vissa områden såpass stora som 1x1,5 meter. Även större stenar har välts omkull. Och nu har hon även hittat ett bajsspår! :nailbiting:

Kan ni hjälpa oss att avgöra om det är läge att byta promenadslinga eller om hon lugnt kan fortsätta gå längs samma stig :)?

IMG_3650_zpskpmgfagr.jpg
 
Bajset vet jag inte, men skulle väl kunna vara vildsvin. Oftast skygga, men vette sjutton om jag inte skulle byta stig ett tag :p
 
Bajset vet jag inte, men skulle väl kunna vara vildsvin. Oftast skygga, men vette sjutton om jag inte skulle byta stig ett tag :p

Jag tänkte också vildsvin först när hon berättade! Men bajset gör mig fundersam... Det är typ hår/ragg i, och det känns ju lite scary:nailbiting: "Klutten" är ungefär lika stor som en sån där gigantisk kanelbulle man kan köpa:D
 
Hej kära allvetande buke-folk!
Nu behöver jag er hjälp att knäcka en gåta :) Min syster i Sandviken har märkt mystiska saker längs stigen där hon brukar gå med sina hundar. Plötsligt är det upprivet, krafsat och stökigt bredvid stigen. Vissa områden såpass stora som 1x1,5 meter. Även större stenar har välts omkull. Och nu har hon även hittat ett bajsspår! :nailbiting:

Kan ni hjälpa oss att avgöra om det är läge att byta promenadslinga eller om hon lugnt kan fortsätta gå längs samma stig :)?

IMG_3650_zpskpmgfagr.jpg


Vildsvin? Skulle inte bli rädd alls, de är jätteskygga, och det enda man lär få se av dem på nära håll är en skymt av rumpan när de förskräckta springer iväg.
 
De spåren som syrran berättar om med allt stök tycker jag låter som vildsvin. Men kan bajset vara björn...? Fast hur stora högar lägger dom? Det ser ju dessutom ut att vara hår och sånt i....
 
Ser inte ut som vildsvinsbajs, det är mer kulor som sitter ihop till fastare korvar. Det här ser mer ut som rovdjursbajs tycker jag.
 
Bajskluttar som ser ut som en klatt lös smet är oftast grävling.

Grävling är stark nog at välta stenar och de gräver dessutom latringropar.

Jag hittade en helt gäng gropar nedanför mitt hus. en av groparna var det en rejäl bajsklutt i och efter lite googlande begrep jag att det var just grävling.
 
Brukar grävling lägga skiten så där öppet? Räv gör ju det vet jag, typ som klottret "Kilroy was here" :p
Nä, tror inte att grävlingen lägger sådär. Tittade inte så noga vart det låg ;)

Men dåså, räv är inte ovanligt i Sandviken. Hoppas de inte drar sig mot öst nu eftersom vi varit rävlösa i flera år, bor 10 min från sandviken och har gården full av kaniner. :nailbiting:
 
De spåren som syrran berättar om med allt stök tycker jag låter som vildsvin. Men kan bajset vara björn...? Fast hur stora högar lägger dom? Det ser ju dessutom ut att vara hår och sånt i....

Björnspillning är som stora blaffor (dock inte så lös som koskit) så den där har fel form och storlek.
 
Tack hörni!! Visste väl att jag kunde vända mig till er:bow:
Jag tror att jag kan lugna syrran med att det kanske "bara" är grävling eller räv då:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Blev lite inspirerad av en annan tråd och kom på att någon här kanske kan hjälpa mig! Jag bor i hus med trädgård i ett villaområde och...
2
Svar
25
· Visningar
5 450
Senast: Lupin
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp