Glada nyheter

Puh, tur att de inte lämnade bilen med hunden i nu när det är så jäkla varmt! :eek:
Kul för husse, vet inte om böterna stigit men annars är det minst 1000 kr i böter för att man lämnar nyckeln i bilen. :sneaky:

Kan man få böter för att man lämnat nyckeln i bilen?
Så om jag glömmer nyckeln när bilen står parkerad så får jag böta för det?
 
blir
Kan man få böter för att man lämnat nyckeln i bilen?
Så om jag glömmer nyckeln när bilen står parkerad så får jag böta för det?
Ja, det är böter på det sedan väldigt många år tillbaka. Det underlättare ju för en ev biltjuv att ta bilen vilket medför stora kostnader både för försäkringsbolag och polisen.

http://www.dagensjuridik.se/2013/02/lamnade-kvar-nycklarna-i-olast-bil-doms-till-boter
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/glomde-nyckeln-i-bilen-doms
 
Fast husse lämnade hunden i bilen utanför konsum (här i byn) rutorna nedvevade och nycklarna i bilen,hur korkad är man då? Vi hade 36 grader i skuggan här.
 
Det var pga värmen han gick ifrån i några minuter.Citat ur Mariestadstidningen;
"Siv gick in i affären medan sambon parkerade bilen. Han kom sedan efter henne för att tala om att han inte kunde lämna hunden ensam i värmen. Under den tiden, ett par minuter, hann någon stjäla den silverfärgade Volvon från Konsums parkering."
 

Liknande trådar

Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
313
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
344
Senast: movi
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 623
Senast: ako
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp