Globus Loke, vilken hoppsadel motsvarar den?

Aleel

Trådstartare
Fick en Globus Loke utprovad till hästen i början av sommaren och den ligger verkligen helt kanon! Nu är jag ute efter en mer renodlad hoppsadel, försöker leta på nätet efter info om Globus modeller och hur de ligger mot hästen men hittar bara hur de är för ryttaren. Han borde ha en "lätt" rygg att hitta sadel till men icke, Loke'n var en av få som han jobbade på jättefint och avslappnat i och som dessutom inte gled fram det minsta. Nån som vet hur t.ex. Esperanza och Clic ser ut i bommarna? Liknar Loke? Finns annan modell av Gblobus eller helt annat märke t.om. som matchar Loke?

Väldigt väldigt tacksam för input :bow:
 
Jag upplever att Esperanza är mest lik Loke. Men när det gäller bland annat bomvidder osv så kan det även skilja en del mellan olika årsmodeller så det är bara att prova sig fram.
 
Jag upplever att Esperanza är mest lik Loke. Men när det gäller bland annat bomvidder osv så kan det även skilja en del mellan olika årsmodeller så det är bara att prova sig fram.

Jag tror jag läst nånstans att Clic är mer takformad och Esperanza och Loke mer platta, men hittar inte nu vart det var. Har haft Esperanza till min andra häst vid två tillfällen tidigare i olika vidder, så vet av erfarenhet att vidderna varierar väldigt mycket. Har inte nån av dem kvar tyvärr, hade varit intressant att jämföra den mot Loke.
Ingen annan som använder Loke och fler sadlar till sin häst som är lika?
 

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
5 477
Senast: ankic
·
Utrustning Hej på er! Har nu avverkat två utprovare och ingen hade något som passade och sade helt olika saker så man blir ju inte klok på det...
2
Svar
28
· Visningar
4 417
Senast: Nea_
·
W
Utrustning Hej alla! Har provat en Globus Esperanza till min häst. Bomvidd 38 och den låg jätte bra. Men jag gillar den inte, det är ju en...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: linzan
·
S
Utrustning Har väldiga problem med att hitta sadel till min häst. Finns det nån med samma problem här? Jag har letat och testat några nu men...
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: Snodd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp