globus ordo equester-mars?

Behati

Trådstartare
Såg på baksidan av ridsport idag en annons från globus där de visade en sadel som jag aldrig sett förut....

ordo equester- mars (fälttävlans model) är det någon som har någon aning om hur de är i lädret?

Och vad ligger globus på för ryggar?

Prislappen ska visst ligga på ca 10 000:-, vilket jag tycker låter ganska billigt för en sadel som ser snygg ut (iallafall på bild)

Hittar ingen bild tyvärr på den, men om ni man går in på globussport.se och hoppsadlar så finns den på två bilder där....
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Jag har också sett denna sadel! är nyfiken.. :)
Den ser skön ut! inte lik de andra globus.

ska följa denna tråden! :)
 
Sv: globus ordo equester-mars?

visst gör den!

Rider sen gamalt i CWD och Butet, men behöver något annat då de ej passar en av hästarna som är vidare än vad som går att få i CWD (vilket är den jag gillar bäst och helst skulle vilja ha ) så tänkte att denna såg trevlig ut och den är ju in prisklass som inte är så att man behöver gräma ihjälsig om pålle växer ur!

passar på att putta upp oxå!
 
Sv: globus ordo equester-mars?

:) skulle ju vara roligt att höra om någon har provat! och hur den är IRL så att säga.
 
Sv: globus ordo equester-mars?

*kl*

Inget nytt om sadeln?

Jag har dressyrgjorden och både jag o pålle älskar den :love: Och den ligger still och håller sadeln rätt bra på plats, allt åker bak på honom annars. Riktigt bra kvalite på både läder och hantverk och jag är en väldigt kräsen prick.
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Jag rider i en (eller 2) "vanliga" globus clic, mkt nöjd! Blev också väldigt sugen på denna nya sadel!! Ser ju väldigt fin ut:love: Finns det verkligen ingen som har provat än??
 
Sv: globus ordo equester-mars?

*KL*

Jag vill oxå veta mer om sadeln. Är det ingen som har något att säga om den?:D
 
Sv: globus ordo equester-mars?

De var med på Eurohorse. Ser väldigt fin ut på bild, men jag blev lite besviken. Jag tyckte inte den var så skön , sätet var lite för obekvämt och smalt för min smak. (där var var sittbenen hamnar) Kändes dock som bättre läder än deras andra modeller.
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Den här är jag lite nyfiken på också, ingen som har nåt mer att säga?

Den ser ju skönt ut men är den mjuk i sätet?
Hur är storlekarna i sätet och vad är det bredaste man kan göra dom? (gissar att bommen är ändringsbar via omvärmning eller nåt väl? Jag har bara erfarenhet av prestige, och en 36 i det är för smalt för min dam...)

Den ser ju förfärligt snygg ut och har klossar som jag gillar.
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Jag har precis fått hem en för att pröva den på hästarna (passar den inte direkt så värmer säljaren om den).

Älskar den, mest eftersom det är en variant av butet och devocouxs terrängsadlar som jag faktiskt har råd med som ny. Jag är ute efter en sadel som är smal i sätet men lagomt stor, bra stöd och stora kåpor så mina långa ben får plats, bra läder och snyggt tillverkad, enkla kåpor och långa stroppar och då är den prima :)

Den här är en 17,5 med extra stora kåpor.
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Hmm det låter ju ganksa bra alltså, jag gillar när dom har just sånna klossar framtill för jag hatar att ha klossar framför knät, vill bara ha 'över', iof. har jag ganksa korta ben men det lär väl inte vara ett problem i normal storlek.

Hojta till sen när du ridit i den, om den är hård/mjuk etc?

Hur är den i bommen, rak/svängd etc?
Och får man plats med ltie manke där under mån tro? Min dan har inte hög men lite halvt lång.
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Nu har jag köpt mig en, den bruna.. :D så himla underbar!
Är verkligen supernöjd! Jag är bara 161 cm lång med korta ben och den passar mig jätte bra :)
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Jag tyckte den var hemsk :crazy: Passade inte alls mig, inte ens lönt att lägga på någon av hästarna...

Tur att vi är olika! :)
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Smal midja och hårda säten är inte alla som gillar :D
men som en dröm för min rump :)
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Jag måste vara efterbliven som tycker att den är mjuk? :O But I just lööööööv it, och den gör underverk för mina underskänklar som är som fastlimmade längst hästens sida.
 
Sv: globus ordo equester-mars?

Det beror väl på vad man är van sedan tidigare :)
Men jag säger detsamma, underbar för skänklarna ;)

Letade lite efter trådar om deras dressyr JUNO.. men hittade inget.
Har en hemma på prov nu och gillar även den :)
Någon som har den eller har testat den?
 
Senast ändrad:
Sv: globus ordo equester-mars?

Vad har ni för hästar som använder sadeln? Eller rättare sagt; hur ser deras ryggar ut? :D Bred, smal, lång, kort, lång manke, hög manke, bred manke? ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hittar typ ingen info om sadeln ordo equester mars, vet någon något om denna sadel? Vilka ryggar passar den? Passar den lång och hög...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Marvin
·
Utrustning Min Prestige Leonardo är för uppbyggd bak och för smal i kanalen för hästen vi lagt den på, så jag spånar på möjliga "efterträdare"...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: caballus
·
Utrustning Hej alla! Jag behöver lite tips på hoppsadlar som skulle kunna passa mig och min unghäst. Jag tror att det optimala vore en...
Svar
1
· Visningar
1 835
Senast: Buck
·
Utrustning Det börjar bli dags att leta hoppsadel till min häst nu. Dock är det flera år sen jag köpte sadel senast och nu står jag här utan en...
Svar
2
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp