Glukosamin...

oki

Trådstartare
Funderar på att köpa Natural Animal Feeds Five Star Superflex. En dos på 13 gram innehåller: MSM 4300mg, Glucosamine HCl 4610mg,
l-Glutamine 1200mg, Chondroitin sulphate 175mg
Är det nån som har provat?
 
Sv: Glukosamin...

Ja, varför ger folk sina hästar glukosamintillskott? :angel::smirk:

Jag har en travhäst som är känslig i sina leder, han är torr och fin i benen men blir lätt öm när han tävlar/tränar intensivt. Han är 10 år gammal nu och kan ju kanske behöva lite extra hjälp. Om glukosamintillskott fungerar öht så kunde det ju vara värt att prova iaf.
Tycker att detta innehåller väldigt höga koncentrationer av de verksamma ämnena i jämförelse med många andra liknande preparat.
 
Sv: Glukosamin...

Osäker på om jag användt just den, men har användt andra produkter från fivestar och varit nöjd.
Men tycker glucksamintilskott hjälper i allefall, andvänder det på min häst, och tycker det har lika bra effekt som när hun gick på Cortaflex..
 
Sv: Glukosamin...

Vill du ge ett bra och mycket prisvärt glucosamin så skickat du efter hos Vital, varför kosta på sig mer än man behöver. Där finns även MSM till modesta priser.
Den flaskan räcker inte länge, och doserna blir oerhört dyra. Vill du ge ett dyrt och fungerande preparat, ge Ortohyl, fast det å andra sidan är inte glucosamin utan hyaluronsyra.
 
Sv: Glukosamin...

superflex köper jag i storförpackning och får därför billigt. För mig blir det bland de billigare alternativen.
Vital - har de nån webbsida?
 
Sv: Glukosamin...

Antar att du menade vital-horse?
Men där står inget om hur mycket varje dos ger. Eller får man räkna ut det själv?
 
Sv: Glukosamin...

Jag har en travhäst som är känslig i sina leder, han är torr och fin i benen men blir lätt öm när han tävlar/tränar intensivt. Han är 10 år gammal nu och kan ju kanske behöva lite extra hjälp.

På vilket sätt visar en häst att den är öm i lederna?
Hur vet man om man har en häst med känsliga leder?

Jag har en häst med veka bakkoter. Kan det vara anledning att ge tillskott för ledvätskan?
 
Sv: Glukosamin...

På vilket sätt visar en häst att den är öm i lederna?
Hur vet man om man har en häst med känsliga leder?

Jag har en häst med veka bakkoter. Kan det vara anledning att ge tillskott för ledvätskan?

Ja den här hästen blir ju halt eller ofräsch. Och en ofräsch travhäst presterar inget.
Veka bakkotor frestar ju mest på gaffelbanden och ligamenten runt kotan. Men även bakknä, has- och kotled påverkas. Det behöver inte vara fel att ge ett tilslkott men man får fråga sig omman tror det är värt det. Det är ju ganska dyrt. Har hästen haft problem med lederna så kan det vara ide. Även om hästen börjar vara lite till åren.
 
Sv: Glukosamin...

Den har en renhet av 98%, så det bör bli enkelt för dig att räkna ut efter din hästs vikt.
 
Sv: Glukosamin...

för veterinärer som jobbar för läkemedelsbolag är väldigt objektiva? ;)

hyraolonsyra ska sprutas in (tex som restylane för tjockare läppar).
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har mina djur på spån nu men jag funderar på att ha något mer i buren som tar bort lukten bättre. De jag funderar på är smådjurdeo...
Svar
15
· Visningar
4 563
Senast: mimmipigg
·
W
Foder & Strö Glucosamin, chondroitinsulfat, msm... Allt för ben o leder. Vilka preparat innehåller 1 el flera av dessa ämnen? Hur stor är...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: LadySara
·
Foder & Strö Har kollat runt på marknaden (och här på forumen) för att försöka hitta vilket som är det bästa fodertillskottet som man kan ge en häst...
2 3
Svar
41
· Visningar
11 705
Senast: ZorréZaid
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 313
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp