❤️ God Jul! 🎄

Hej ❤️
Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller med jätte många eller inte alls eller hur ni gör ❤️
Och så vill jag skriva tack till alla som har hälsat till mig och som tänker på mig och allt sånt. Även fast jag inte precis är så mycket online här justnu så är det ändå MÅNGA av er från bukefalos som jag är väldigt tack sam för och upp skattar er jätte mycket!
Jag vill skriva lite om hur allt går förmig och så men det är kanske blandat med bra och dåliga saker så om ni inte vill läsa det så kan ni sluta läsa här och bara ha en jätte bra jul! ❤️
Men ja en liten upp datering så jag bor kvar på världens bästa hvb och både min valp och M bor här med mig nu ❤️ Och det går jätte bra! SÅKLART så be höver valpen mera träning motför M och mera aktivitet och så men det går jätte bra och han verkligen ÄLSKAR att träna och han ÄLSKAR att vara nära och han är verkligen min DRÖM HUND 😍 Och jag älskar han sååå mycket och ärligt så känns det som att jag är hans mamma för jag har an svar om han och så och han vet liksom att det är mig han hör hop med ❤️
Och jag har ju haft eller har hjärt muskel inflamation men nu så börjar jag iallafall må lite bättre med det. Så efter nyår så ska jag få börja med vatten träningen igen iallafall. Och jag har ridning en gång i veckan som ändå går ganska så bra nu!
Och påtal om ridning så fick jag testa att rida mammas häst i tisdags! Och det gick också bra men det kom upp massa minnen från när jag bodde på ett annat ställe och innan jag hamnade i rullstol. Och det är både bra och jobbiga minnen kan man säga och att jag saknar VERKLIGEN att jag kunde rida normalt då. Och jag har in sett att jag skulle nog vilja ha en egen häst nångång i fram tiden och då skulle jag vilja ha en liten tinker ❤️ Eller inte en pytte liten såklart men inte en stor d-ponny eller storhäst iallafall. Utan kanske en c-ponny. Men ja jag vet inte om det kommer hända nånsin men jag skulle vilja!
En annan sak är att jag har fått en ny rullstol! Och den är jätte fin och bra och jag känner mig sååå mycket mera själv ständig med den motför den fula klumpiga äckel rullstolen. Så det är också JÄTTE bra!
Och jag är fort farande ihop med min pojkvän som påriktigt är världens finaste. Jag vet att endel inte tycker att det kan vara så seriöst om man är ung när man blir ihop och att det är den första man är ihop med men det kan faktist vara det ändå. Och jag råkade träffa den perfekta killen förmig som jag vill vara ihop med i resten av livet ❤️
Men ja sen några lite mera jobbiga saker eller blandade saker. Så detena är att jag fort farande kan få VÄLDIGT starka dåliga tankar ibland. Även om dom inte är lika ofta och att det var ändå länge sen som jag försökte göra nåt så vet jag ändå att det KAN hända liksom. Så det är aldrig helt borta.
Och justnu så är det uppe håll i terapin men jag har ändå kommit ganska så långt nu! Men vissa gånger så är det som att jag är på första rutan igen och att jag nästan får panik för att nånting pytte litet triggar mig jätte mycket. Och detenda som jag kan säga om det är att det är SÅÅÅ himla viktigt att man har terapin på nåt sätt så det funkar för den personen! För när vi hittade alla sätt som funkade för MIG som är att vara i stallet eller med hundarna och att jag får komunisera på ALLA sätt och att jag be arbetar MYCKET med att rita först och sen prata från bilden och ha kort som stöd och så. Och det är DÅ som terapin börjar funka för mig efter ALLA försök som inte har gått. Så ja det är verkligen SÅÅ viktigt!!
Och det sista är en sak som jag har börjat tänka på som jag ALDRIG trodde att jag skulle tänka. Men jag har ju an mält en gubbe som gjorde saker online. Men det är två som har gjort saker irl också som jag inte har an mält och inte har viljat det heller. Och denena av dom är nog o möjligt för jag vet inte alls vem det är eller nånting. Men denandra personen vet jag vem det är och det var lite som hans fel att allt blev så jävla jobbigt förmig. Och desto mera som jag har tänkt på det desto mera har jag in sett att det BARA var han som gjorde MASSA fel.
Som en sak som jag inte ens har klarat att tänka på förut som jag vill skriva nu. För att det ÄR INTE mitt fel eller min skam eller nånting sånt. Men ja trigger varning kanske men kommer inte skriva några detaljer.
Men det är att jag var 14 år när det hände och det var första gången på jätte länge som vi var hemma hos han pågrund av covid. Och vi var i ett rum och han sa att jag var stor och började bli vuxen och att jag var stor nog för att smaka lite alkohol så han bjöd mig. Och jag VISSTE att jag inte fick dricka men ändå så ville jag det. Och sen hände en s*x över grepp sak och han sa ungefär att jag hade in bjudit och att det var våran hemlig het och mamma och pappa skulle bli arga om dom visste.
Och efter några månader så berättade jag om själva den saken men inte det att jag drack lite alkohol. För att jag bara kände sååå mycket skuld känslor fördet och att det var därför som detandra kände så det VAR mitt fel. Och att jag VISSTE att jag inte skulle dricka alkohol och min morfar var en alkis och han tog själv mord så allt bara kändes som att jag som valde att bli som morfar och att det var mitteget fel att mitt liv blev skit då. Så det var liksom i två och ett halvt år som jag inte ens kunde få ut det till NÅN för att jag skämdes så jävla mycket och kände mig sååå jävla skyldig för det.
Men det är också en STOR sak att efter att jag kunde få ut det så har det också hänt sååå mycket mera med terapin också! Och om nån läser här som har nån sån hemlig het nån som kanske är ung så vill jag bara säga till den att sen ska försöka att berätta ÄVEN det hemskaste som man har så mycket skuld och skam för! För det är påriktigt helt sjukt hurmycket skillnad det kan vara om man KAN prata om det med nån som man litar på och som inte dömmer en!
Så ja iallafall det som jag har börjat tänka på. Men jag har INTE be stämt mig men det är ett KANSKE. Och jag vet att det kanske skulle vara helt o nödigt men jag kanske vill ändå. Men det är att polis an mäla han. Även ifall det inte skulle bli nåt av det så kanske det skulle vara bra förmig och som att jag inte har an svar för det mera. Utan att jag skulle an mäla att jag blev ut satt för brott som jag INTE rådde för ALLS.
Men ja somsagt jag vet inte än hur det blir. Men kanske.
Nu ska min pojkvän komma så ska vi ha vårat jul firande idag ❤️ Men somsagt GOD JUL till alla här!
 

Bifogade filer

  • DSC_3370~2.JPG
    DSC_3370~2.JPG
    82,8 KB · Visningar: 147

Jag är en av dem som läser och känner i det tysta men inte brukar kommentera på Dagbok för jag tänker inte på svenska så mitt skriftspråk blir ganska knaggligt emellanåt. Och på Dagbok tycker jag att man bör vara försiktig med hur man uttrycker sig i folks trådar. Men jag har följt dina trådar och fällt tårar och jublat allteftersom, och jag blev SÅ GLAD av den här uppdateringen. God Jul och Gott 2024 @EmmaFilippa och din underbara valp! 💕
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 925
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 262
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 541
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp