Bukefalos - Allt om hästar och ridsport Blandat Hästannonser Hästar Grenar Övrigt
Hästnyheter   På gång   Bloggar   Bildgalleri   Om Bukefalos Radannonser   Företag Hästmänniska   Hästvård   Foder   Hästhantering   Ridning   Utrustning   Avel   Gnägg Generellt   Övriga   Dressyr   Fälttävlan   Hoppning   Islandshäst   Körning   Trav   Western Ungdom   Senior   Förälder   Hund   Katt   Andra djur   Hem & hobby

Godkända kallblodshingstar

Diskussion i 'Avel' startad av lenizen, 14 Okt 2004.

1. lenizen

lenizen Guest

Jag har ett kblsto (nordistravare) som ska betäckas nästa år och nu undrar jag om det finns någon som vet var jag kan hitta någon form av förteckning på godkända hingstar, stjärntravare eller ej. :)
  2. Rie

Rie Måndansare

3. anhe

anhe Måndansare

Sv: Godkända kallblodshingstar

Enklaste sättet är väl att beställa en hingstkatalog från STC, där finns både de norska och svenska hingstarna med, med statistik och bedömningsprotokoll. På sleipner finns inte så bra info om hingstarna, men det finns nummer till avelsrådgivare om man vill ha hjälp.
  4. misan

misan Måndansare

Sv: Godkända kallblodshingstar

Som sagt, beställ katalogen! Där står det om både svenska och norska hingstar, omdöme och allt... På Sleipner kan du diskutera hingstar och så, men aktiviteten brukar inte va sådär super...

Dela sidan