Godkända kallblodshingstar

L

lenizen

Jag har ett kblsto (nordistravare) som ska betäckas nästa år och nu undrar jag om det finns någon som vet var jag kan hitta någon form av förteckning på godkända hingstar, stjärntravare eller ej. :)
 
Sv: Godkända kallblodshingstar

Enklaste sättet är väl att beställa en hingstkatalog från STC, där finns både de norska och svenska hingstarna med, med statistik och bedömningsprotokoll. På sleipner finns inte så bra info om hingstarna, men det finns nummer till avelsrådgivare om man vill ha hjälp.
 
Sv: Godkända kallblodshingstar

Som sagt, beställ katalogen! Där står det om både svenska och norska hingstar, omdöme och allt... På Sleipner kan du diskutera hingstar och så, men aktiviteten brukar inte va sådär super...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 878
Senast: Freazer
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 534
Senast: Gunnar
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp