Gödseldammsugare för ekollon

Jessica91

Trådstartare
Jag undrar om någon provat en gödseldammsugare för att ta bort ekollon som ligger på marken? 😁
Planerar att flytta mina hästar till en hage för att gå på bete men där ligger en hel del gamla ekollon på marken... 😐
 
Ja jag använder min gödselsug till just ekollon varje höst. Har några hagar med ek i (vinterhagar) och brukar dammsuga varje höst innan jag flyttar hästarna från sommarhagarna. Funkar kanon men det brukar damma en hel del.
 
Ja jag använder min gödselsug till just ekollon varje höst. Har några hagar med ek i (vinterhagar) och brukar dammsuga varje höst innan jag flyttar hästarna från sommarhagarna. Funkar kanon men det brukar damma en hel del.

Tusen tack för svar 😀 En annan fråga från en som är helt oerfaren när det gäller gödselsugar, orkar man dra den för hand eller man måste ha något att dra med? 😎
 

Liknande trådar

Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 404
Senast: ameo
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 156
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 670
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp