Google funkar inte!

villagegirl

Trådstartare
Mitt problem är alltså att google inte funkar på min dator, inte heller andra sidor (tex inloggning till youtube) som är kopplade till google. Det har varit såhär sen förra måndagen (nåt sånt), och i början så trodde jag att det var fel på google, men sen har jag pratat med både min mamma och min pv och de har inga problem med google på sina datorer.

Vad är felet och hur kan jag lösa det?
 
Sv: Google funkar inte!

Lite mer info kan vara bra att ha :angel:

Du har antagligen lyckats spärra google på nått sätt och då är det bra om du talar om vilken webbläsare du använder om vi ska kunna ge dig ett korrekt svar.

Så länge kan du kolla runt i inställningarna till webbläsaren.
 
Sv: Google funkar inte!

Haha, jaa jag ska försöka ge mer info, dock är jag så grymt okunnig på tekniska saker..

Har Mozilla Firefox. Jag har kollat runt och hittar inget som har att göra med detta vad jag kan se (dvs, jag hittar ingenting där det står att någon sida blockeras, förutom popupfönster)

Vad mer för info kan behövs?
 
Sv: Google funkar inte!

Prova köra en virusscan. Det finns vissa virus som kan blocka en massa sidor. Speciellt sökmotorer, så att man inte ska kunna söka efter hjälp :d
 
Sv: Google funkar inte!

Nu menade jag ju inte att man ska ha ett aktivt virusprogram. De är bara skräp enligt mig, och gör mera skada än nytta precis som du sa.

Men att nu som då köra en scan tar ju bara några minuter. Har själv haft virus som blockat google.
 
Sv: Google funkar inte!

Det är inte så att du har installerat nått tillägg (typ annonsblockerare eller liknande) relativt nyligen?

Eller att du blockerat en adress på ett sådant och lyckats blockera hela domänen?

Är ditt antivirusprogram aktivt och uppdaterat?

Du har inte råkat höja säkerheten i brandväggen?

Till Adam11 och em-pirre:

Om man har så låg datorkunskap som de flesta här faktiskt har, BÖR man ha både ANTIvirusprogram och brandvägg. När man svarar bör man kanske först läsa in sig lite i forumet för att se hur kunskapsnivån ligger :angel:
 
Sv: Google funkar inte!

Eller kan det vara så enkelt som en trasig cookie? Du kan ju prova att rensa ut alla dina kakor som har något med google att göra, och se om det funkar. Har hänt någon gång att jag inte kunnat logga in på min gmail, och den gången var det ett kak-problem.

(Låter så angenämt med ett kak-problem. :D Nu blev jag sugen på Ballerinakex...)

Kommer inte ihåg exakt hur man rensar kakorna i Firefox, men kolla runt under Inställningar så hittar du nog.
 
Sv: Google funkar inte!

Det enda jag kan komma på att jag har gjort nyligen är att länka mitt youtube-konto till mitt google-konto (när jag loggade in på youtube så stod det att jag var tvungen att göra det så då gjorde jag det). Vet inte om det har någon relevans för saken, förutom att jag nu inte heller kan logga in på youtube...

Antivirus program tror jag ska vara uppdaterat, har dock inte kört någon skanning på ett tag (typ nån månad).

Har inte medvetet höjt säkerheten i brandväggen, kan man "råka" göra det på något sätt? Och hur ska jag isf ändra för att det ska fungera?

Det som händer när jag försöker komma in på google är att det står "Fel vid sidhämtning. Servern på google.se svarar inte"
 
Sv: Google funkar inte!

Funkar inte... :( Jag har tagit bort kakorna för google. Dock om de finns dolda nånstans så har jag inte hittat dem.
 
Sv: Google funkar inte!

Jag håller med om att man ska läsa på. Dock är det basic saker som skrevs, vilket alla i Sverige under 60 år borde kunna.

Men nu ÄR det ju inte så. Och ska man ge råd så bör man ge det på nivån där frågeställaren är. Inte på nivån där svararen är.

Faktum är ju att väldigt många har inte ens elementära datorkunskaper. Uppenbarligen är ju nivån låg hos även de som svarar när man inte ens vet att det heter dator och antivirusprogram :angel:

Att ge någon som själv talar om att den inte har kunskap rådet att formatera om är rent ut sagt korkat.
 
Sv: Google funkar inte!

okay sorry - jag ska tänka mer på nivån, vill bara uppmuntra folk till att lära mer, för elementär datorkunskap, mjukvara och hårdvara e inte svår!

Jag vet precis ;)

Men jag har hängt på Buke sedan Stallet-tiden och jag har slutat ge tips över nivån: Jag klarar trycka på on/off-nivå, därför att mycket få är ovanför den nivån.

Jag hänger en del på ett av de större MC-forumen också och jag vill påstå att även där är faktiskt datorkunskapsnivån mycket låg. Så låg att jag ibland funderar hur de klarade av att ta sina körkort :eek:

Jag förstår faktiskt inte vad som lärs ut i skolan idag när folk faktiskt inte klarar ens vanlig enkel källsökning eller att ifrågasätta det som de läser. Själv är jag snart 50 och jag är inte speciellt rädd för att lära mig nytt eller för den delen lära om (däremot orkar jag inte lära mig LINUX då intresset inte är överhängande) och jag fixar att ifrågasätta det jag hör o läser. Dessutom att bilda mig en uppfattning av det jag läser :angel:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 570
Senast: Sel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 234
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 106
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp