Gör-det-själv balfrisyr?

Sar24BB66

Trådstartare
Hejsan! Jag ska nu i helgen på turné med min kör, och efter vår konsert kommer det att ordnas en galamiddag. Jag kommer att ha en långklänning som går liksom snett över ena axeln och är lös upptill ända till midjan varifrån den sen blir spänd och har slits. Jag tänkte att jag då skulle ha håret i någon form av elegant knut lågt i nacken. Problemet är bara att jag är urkass på att laga frisyrer och på att få dem att hålla längre än fem minuter...så har ni tips på en frisyr som är enkel och snabb att laga (tror inte vi kommer att ha mycket tid på oss att göra oss färdiga), där håret är uppsatt i nacken och som håller både en hel konsert och en bankett? Jag har tjockt och långt hår med pannlugg som är sned men lika lång som resten av håret. :)
 
Något sånt här kanske?
Nicole-Richie1-490x334.jpg
 
sätt upp håret i en svans, tvinna håret runt roten och fäst med peruknålar klart! har man för mycket hår för en dounught så är detta lika bra, brukar göra det på morgonen och ha det i 2h föreläsning, 5h butiks jobb och 1h buss hem håller otroligt bra, speciellt om man har fuktigt hår när man sätter upp det.
 

Liknande trådar

S
Hästvård Jag har kämpat länge med min häst nu. Hästen är väldigt sned och har så varit så länge jag haft den (flera år). Visst alla hästar är...
Svar
9
· Visningar
1 512
Senast: Desert_Wind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp