Gör något för första gången!

strawberrysylt

Trådstartare
Jag känner för att förnya mig lite, såhär i början på året o så, lite nystart... så jag är sugen på att göra nya saker och tänkte om nån mer är det. Tänkte vi kan pusha varann att prova på nåt nytt, små eller stora saker, vad som. Kanske ta en ny matvara i affären istället för det vanliga eller prova en ny maträtt, ta en annan väg till jobbet eller något annat större som en resa eller något =)
Har ni gjort något för första gången på sistone? Eller hoppas någon kommer att göra nåt annars =D

//r
 
Jag har bytt eller iaf lagt till ett nytt yrke förra året. Och det kommer bli fortsatt mkt nytt där här året iom det.

Har också för första gången brutit kontakten med en närstående som alltid varit osund.

Jag är en sån som gärna gör nya saker mest hela tiden. Så att låta bli det kanske vore mer nytt för mig eg. ;)
 
Jag har länge haft som mål att inte låta mig styras av mina rädslor och att det inte ligger någon prestige i det sociala livet. Det är såå mycket lättare sagt än gjort dock och bara häromdagen hoppade jag av hästen vid den frysta bäcken för jag vågade inte sitta kvar ifall han skulle hoppa helt galet.

Men jag ska fortsätta utvecklas under 2018 och faktiskt utmana mig själv att inte låta mig styras av mina rädslor.
 
Vi gav våra barn "12 nya upplevelser" i julklapp. Ffa är det förstås nya saker för barnen, men en del nytt för oss också. Igår var det dags för Januari-grejen och då åkte vi skridskor. Första gången för ungarna och själv har jag inte åkt sedan skoltiden. Kul att "tvingas" tänka ut lite nya grejor.

Just nu är jag med i en Challenge. Har modifierat lite och min Challenge är "300 € för mat i januari; 5 personer; bara eko; så oförpackat som möjligt". Det leder till en hel del nya saker. Nya recept, nya butiker, nya erfarenheter. Jag är en sucker för sådana utmaningar, tycker det är jättekul. :D
 
Jag har länge haft som mål att inte låta mig styras av mina rädslor och att det inte ligger någon prestige i det sociala livet. Det är såå mycket lättare sagt än gjort dock och bara häromdagen hoppade jag av hästen vid den frysta bäcken för jag vågade inte sitta kvar ifall han skulle hoppa helt galet.

Men jag ska fortsätta utvecklas under 2018 och faktiskt utmana mig själv att inte låta mig styras av mina rädslor.
Fast ibland ska man lyssna till rädslan och värdera det den säger. Som med bäcken och halkan, vad man sen gör med det är en annan sak.
 
Jag har inte kommit på ännu vad jag ska göra i år. Jag gjorde flera saker förra året och inledde året med att vinterbada som ett sätt att anlägga tonen för året. För mig som avskyr kyla och vinter och inte badar i sjöar och hav för att jag är rädd för att fiskarna ska bita mig i tårna var det en rejäl utmaning.

Jag har flera tankar inför årets projekt men hoppas på att kanske få lite inspiration i denna tråd.
 
Jag ska faktiskt träna ordentligt på mitt pilbågsskytte(barebow).

Samt lära mig nålbinda och göra vantar till kommande vinter.:D
+plus pyssla, älskar att pyssla men har inte energi, men nu ska jag!:)
 
Jag ska plugga matte b. Känns jättejobbigt för mig som gjorde det två gånger på gymnasiet utan att få godkänt.
 
Jag har börjat på en ny utbildning, vilket leder till nytt yrke och jobb. Har anmält mig till en hönskurs i februari med mål att skaffa några hönor fast jag är rädd för höns:laugh:

Skulle vilja skaffa mig en personligare klädstil. Kan inte bestämma mig vilken stil jag har eller vill ha, man får väl blanda som man vill;)
 
Jag ska cykla tjejvättern! Så mitt mål är att träna inför det, så att det blir en trevlig upplevelse och inte en skräckupplevelse. Det blir mitt livs första cykellopp!

Bestiga Kebnekaise ska jag också göra, vet inte riktigt om det blir i år eller nästa år, cykelutrustning är dyr och så även vandringsutrustning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 332
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 020
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp