Göra av hästskor

Piek

Trådstartare
Jag har någrahästskor som jag skulle vilja göra något fint med i min lägenhet.
Skorna är de sista skorna min häst hade när jag fick lov att ta bort henne i våras så de har ett stort värde känslomässigt för mig.

Är det någon som har nått tips på vad man kan göra? Jag vill låta dem vara som de är (inte måla dem eller något sådant) men annars är jag väldigt öppet för förslag!
Har ni kanske några bilder av vad ni gjort med era skor? :)
 
Jag hade spikat upp dem på en planka och hängt upp ^_^, enkelt men ändå snygg. Hade dock sett till att borsta dem rena med en stålborste och spruta ett lager klar lack över så att de inte rostar.
plankan kan man ju göra som man vill med, måla, betsa, såga ut i ngn form osv
 
Tack för era tips! Länken var ju super @Jannice! Mycket var dock lite för avancerat för mig hehe.
Tänk om man kunde göra en sån här!
DSC02010.JPG
 
Om man sätter dem på en planka som Buck föreslår så borde man ju kunna skruva fast små ljushållare mitt i varje sko eller så, så har man ju en fin ljushållare med!

Något sådant har jag tänkt att göra av min hästs sista skor när han får somna in inom kort. Tänkte att jag ville ha ett minne som gärna samtidigt är lite "diskret".
Ev sätter jag dit en liten graverad skylt även.

Hade tänkt ha det i sovrummet sedan :)

Själv funderar jag på typ en ekbit eller så en träbit som flytit upp bland stenarna vid vattnet, såna brukar ofta vara väldigt fina tycker jag
 
Senast ändrad:
jag kom precis på hur jag ska göra tränshängaren i stallgången nu! har varit inne på ngt i stil med studenthängare men med längre arm och kunna. Ha mitt nuvarande puts ankare i den.
Men tänkte att man kan svetsa ihop några skor och ha dem som arm. :). Får se hur det blir ^_^
 
Lite ot men jag skänkte en hink med hästskor till fritidshemmet på mitt jobb, de ska pyssla med dem där. Jag är inte så kreativ att göra saker själv tyvärr men barnen blev mycket glada ;) Har sett många fina saker på DIY-hästsaker på facebook, kolla där!
 
Jag har stoppat ner en sko i en blomkruka, växtstöd för murgrönan.
Otroligt kreativt och avancerat, men jag tycker det blev fint. Man måste dock hålla efter murgrönan lite bättre än jag gjort, nu syns inte skon längre.

Såg någonstans att någon svetsat ihop skor till krukhållare. Det skulle jag vilja ha! Svetsare har jag en, men han har ingen svets...
 
Jag har någrahästskor som jag skulle vilja göra något fint med i min lägenhet.
Skorna är de sista skorna min häst hade när jag fick lov att ta bort henne i våras så de har ett stort värde känslomässigt för mig.

Är det någon som har nått tips på vad man kan göra? Jag vill låta dem vara som de är (inte måla dem eller något sådant) men annars är jag väldigt öppet för förslag!
Har ni kanske några bilder av vad ni gjort med era skor? :)

Jag gjorde en form av en godisbytta, i med betong och sen skon. Gött in den helt enkelt, fick pallra upp den med lite sten in under för att den inte skulle sjunka ner i betongen. Skall kompletteras med en namnbricka, typ den man sätter på sadel/träns. Blev en fin tavla tycker iallfall jag.
/B
 
Jag gjorde en form av en godisbytta, i med betong och sen skon. Gött in den helt enkelt, fick pallra upp den med lite sten in under för att den inte skulle sjunka ner i betongen. Skall kompletteras med en namnbricka, typ den man sätter på sadel/träns. Blev en fin tavla tycker iallfall jag.
/B
Bild..?:)
 
Jag har någrahästskor som jag skulle vilja göra något fint med i min lägenhet.
Skorna är de sista skorna min häst hade när jag fick lov att ta bort henne i våras så de har ett stort värde känslomässigt för mig.

Är det någon som har nått tips på vad man kan göra? Jag vill låta dem vara som de är (inte måla dem eller något sådant) men annars är jag väldigt öppet för förslag!
Har ni kanske några bilder av vad ni gjort med era skor? :)
Fotoram kanske? med en bild på själva hästen :)

kollade länken sen, där var visst några sådana.
 
Jag gjorde en form av en godisbytta, i med betong och sen skon. Gött in den helt enkelt, fick pallra upp den med lite sten in under för att den inte skulle sjunka ner i betongen. Skall kompletteras med en namnbricka, typ den man sätter på sadel/träns. Blev en fin tavla tycker iallfall jag.
/B

Sorry att bild dröjde, fattade inte detta med galleriet och att det skulle ta tid att få bilden godkänd.
Skon har rostat med tiden, har haft den ute på trappan. Och den skall som sagt kompletteras med en sadelskylt i mässing.

4688-1414338619-0760c102851dcff672fadbad5960e57b.jpg
 
Sorry att bild dröjde, fattade inte detta med galleriet och att det skulle ta tid att få bilden godkänd.
Skon har rostat med tiden, har haft den ute på trappan. Och den skall som sagt kompletteras med en sadelskylt i mässing.

4688-1414338619-0760c102851dcff672fadbad5960e57b.jpg

Fint!! :) (jag tycker inte rosten gör något där, snarare så att det hör charmen till)

Nu fick jag ytterligare en idé till mina skor och tycker nästan denna idé
var ännu finare..4 st såna här på en rad på en tavelhylla, urläckert!
(plockade av igår :( )
 
Fint!! :) (jag tycker inte rosten gör något där, snarare så att det hör charmen till)

Nu fick jag ytterligare en idé till mina skor och tycker nästan denna idé
var ännu finare..4 st såna här på en rad på en tavelhylla, urläckert!
(plockade av igår :( )
Jag har oxså fyra "tavlor har gjutit in en sko från varje häst jag haft. Det blir jätte fint på en tavelhylla eller liknande, denna blev ståendes ute i somras efter jag avlivat sista hästen och är därför rostigare än de andra, men som du säger det gör inget direkt. Kan tillägga att de tavlorna som stått inne hela tiden är inte betongen så mörk på, denna är regnblöt.

/B
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Myrten
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Rosett
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
858
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 634
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp