Göra egen kuskkil

purity_666

Trådstartare
Jag tänkte göra en rätt simpel kuskkil.
Det jag undrar är hur mycket lutning det vanligtvis är som "standard"? Dvs hur hög är bakkanten och hur hög är framkanten?
 
Jag skäms över hur mycket tid jag behövde för att förstå vad kuskkil är :D
Kusskill? Rysk maträtt? KusKil, något till kusen men VAD? :confused:

Förlåt :p
 
Gör en som passar dig och din vagn. Testa hur högt och i vilken vinkel det passar dig bäst att sitta, och tillverka därefter.
 
Det är ju skönt att ha något att utgå från. Typ ska man starta med 5 cm, eller 20 cm och sen ändra.

Ta en styrofoam eller porös frigolit och testa dig fram. I frigoliten kan du se hur du belastar när du sitter ner och kan skava bort efterhand som du provar. När du kommit till den punkt du tycker du sitter bra använder du frigoliten som mall och skär ut motsvarande form (fast 2-3 cm tjockare) i tex skumgummi (köp en billig 15-20cm tjock madrass på välkänd danskt varuhuskjedja, så har du till flera prototyper) Kläd sedan kilen med gallon, konstläder eller tyg om du vill det skal se snyggt ut.
 
Jag skäms över hur mycket tid jag behövde för att förstå vad kuskkil är :D
Kusskill? Rysk maträtt? KusKil, något till kusen men VAD? :confused:

Förlåt :p

De flesta av oss kallar det helt enkelt en sittdyna. Att körfolket introducerar nya ord för befintliga saker är helt naturligt, precis som vissa tycker att ståhjuling/ostskärare/klimatdator är bättre ord än Segway/osthyvel./Air Condtion.

Kan ju samtidigt fråga hur många som vet vad ett "Central Positionerings System" är, något som dykt upp i allt flera bilannonser/reklamfilmer på senaste tiden.
 
Senast ändrad:
De flesta av oss kallar det helt enkelt en sittdyna. Att körfolket introducerar nya ord för befintliga saker är helt naturligt, precis som vissa tycker att ståhjuling/ostskärare/klimatdator är bättre ord än Segway/osthyvel./Air Condtion.

Kan ju samtidigt fråga hur många som vet vad ett "Central Positionerings System" är, något som dykt upp i allt flera bilannonser/reklamfilmer på senaste tiden.

Det riktiga namnet är väl egentligen: Pöl
 
15336-1497956617.jpg

Såhär blev den. Gjorde så den täcker hela sätet på bredden. Jag kör bara ute och ibland måste man hoppa åt sidan för att se ordentligt.
Det är en tunn träskiva underst, mest för att ha något att fästa klädseln i. Sen frigolit och skumgummi. Överst klädsel. Blev himla nöjd!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Tänker att några här borde väl ha egen kompost iaf :). Hur gör man om man vill påbörja en kompost, kan man ens göra det den här...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 250
Senast: Unafraid
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 297
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Guldaskig
·
Mat Just blivit kombocha-intresserad efter att ha smakat! Det ska ju, med lite tid och engagemang, gå att göra själv men jag blir inte...
2
Svar
34
· Visningar
1 055
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp