Göra om i lekstugan

Maléne

Trådstartare
Får gärna flytta tråden om jag råkar lägga den fel :angel:

Ska börja fixa i dotterns lekstuga snart och den är träfärgad inuti som blivit lackat.
Den ska nu bli vit inuti och jag funderar på vilken färg jag ska ta?
Frågade i färghandeln och hon tyckte utomhusfärg då det ändå är halvt ute halvt inne ;) (Tänker likadant) men det som gjorde att vi tvekade lite var att utomhusfärg har ju antimögel medel i sig, hur tänker ni där, hon kommer ju förhoppningsvis spendera många timmar där inne :)
Funderar på om jag ska ta vanlig vit lackfärg istället, vad har ni använt för färg :confused:

Ni får även gärna lägga in inspirationsbilder, dotterns kommer nog gå mycket i vitt och rött :d
 
Jag målade om i vår lekstuga förra året men jag har tyvärr inget minne alls av vad jag använde för färg... :(
 
Vi byggde ett lusthus som får dubbla som lekstuga när de nu är i den åldern. Vi målade med linoljefärg.
120826-120828%2B%25286%2529.JPG
 
Vi har linoljefärg på lister inne i sommarstugan, den är härlig! Jag tror den ska fungera för utomhusbruk också, så det låter som en bra idé.

(Den är ganska dyr har jag för mig, men lite räcker långt, i alla fall när vi målade så var den mycket mer dryg än ngn trist plastfärg vi hade på en kista vi målade samtidigt.)
Börja med lite lite på penseln och öka för att se vad som behövs. (Vissa butiker kan låta negativa till färgen och säga att den torkar långsamt, det gör den nog om man har för mycket.)
 
Googla, sägs att det går att måla målade ytor. Men dess egentliga storhet är att den täcker underbart samtidigt som träets struktur kan anas lite. Det får man nog inte på lackat.
 
Tror det blir svårt, krackelerar lackfärgen under gör linoljefärgen det också. Med linoljefärg målar man väldigt tunt och arbetar in färgen. Ett tips är att googla lite och se om den verkar passa era behov.
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 133
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 627
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 551
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp