Gotlandsruss till vuxen

Spraka

Trådstartare
Hur många här inne är vuxna och använder sig av Gotlandsrusset som ridhäst?

Jag är en liten vuxen som har planer på att skaffa mig ett större gotlandsruss för ridning och körning, då jag fastnar mer och mer för rasen och de verkar vara bra allroundponnyer. Fått uppfattningen om att de ska vara en sund, frisk och tålig ras.

Vill gärna se bilder på ni som är vuxna och rider gotlandsruss. Skriv gärna ett par rader om er häst och gärna mankhöjd och längd på er själva :)
 
Hur många här inne är vuxna och använder sig av Gotlandsrusset som ridhäst?

Jag är en liten vuxen som har planer på att skaffa mig ett större gotlandsruss för ridning och körning, då jag fastnar mer och mer för rasen och de verkar vara bra allroundponnyer. Fått uppfattningen om att de ska vara en sund, frisk och tålig ras.

Vill gärna se bilder på ni som är vuxna och rider gotlandsruss. Skriv gärna ett par rader om er häst och gärna mankhöjd och längd på er själva :)

Jag rider russ lite då och då. Är väl egentligen gränsfall storleksmässigt för mig men jag är en välbalanserad ryttare. Jag är ca 156cm/50kg. Blir mest skogsridning men ibland hoppar vi även lite små stockar eller hinder. Brukar även köra dem. Jag håller med dig om att det är en trevlig ras som funkar till det mesta. De ponnysar jag rider är väldigt lugna och orädda, pigga och arbetsvilliga. Här är några bilder på tre av dem, alla ca 125-130cm i mkh. Den ljusa är favoriten! Hon är fantastisk i alla lägen (varför jag skrattar så mkt på den sista bilden... hon är så cool att det blir absurt nästan! Hon hade aldrig sett en sån där boll förut & jag slängde iväg den ifrån ovanför damens huvud.)

pony1_508aed8c9606ee1a23b6e861.jpg
mys8_50f05da4ddf2b315da48ab18.jpg
boll2_557894929606ee5b85413a1e.png
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 825
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 361
Senast: Grazing
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 990
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 442
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp