Gottebord till Jul

TeamLundVer

Trådstartare
Jag joinar dem som påstår att Julen snart är här (@Tora ;) ) och tycker att vi ska ha en Gottebordstråd. :d

Vad ska ni ha på Gottebordet i år?
Vad måste vara på Gottebordet?
Vad vill ni inte ha på Gottebordet?

Släng in recept på allt gott ni har. I min mening kan man aldrig ha för stort Gottebord :angel::d

Vi ska ha:
Pepparkakor
Aladdinask
Polkamaränger
Knäck
Ischoklad
Chokladbräck med turkisk peppar
Chokladbräck med polkagrisar
Chokladbräck med hallon (om jag orkar torka)

Och en massa saker som jag glömmer såhär i all förväntan :p
 
Jag joinar dem som påstår att Julen snart är här (@Tora ;) ) och tycker att vi ska ha en Gottebordstråd. :d

Vad ska ni ha på Gottebordet i år?
Vad måste vara på Gottebordet?
Vad vill ni inte ha på Gottebordet?

Släng in recept på allt gott ni har. I min mening kan man aldrig ha för stort Gottebord :angel::d

Vi ska ha:
Pepparkakor
Aladdinask
Polkamaränger
Knäck
Ischoklad
Chokladbräck med turkisk peppar
Chokladbräck med polkagrisar
Chokladbräck med hallon (om jag orkar torka)

Och en massa saker som jag glömmer såhär i all förväntan :p
Brysselkex hade jag glömt :banghead:
och kolakakor :d
 
Åhh vad jag längtar till julen nu :love: (bara 2 månader till julafton :angel:)

Själv tycker jag att julens riktiga lifesaver är sådan snabbkola som man kokar upp och ställer ut i snön en stund! :laugh: Tar bara ett par minuter, så enkelt att t om jag klarar av det och så fruktansvärt gott! :d Fudge är också ett måste för mig! Finns det ingen fudge på gottebordet blir jag riktigt besviken ;) Det är ju också skitlätt, skitgott och skitsnabbt! :up:

Hur mycket krångligt och tjusigt vi än må ha på gottebordet så är det ändå alltid kolan och fudgen som tar slut först. För att de är godast, helt enkelt :D Sen kan man förstås krydda eller "hotta upp" sin kola/fudge om man vill ha något mer spännande. (hotta inte upp kolan med kola bara, julhelgen brukar bli spännande ändå :angel::o:nailbiting:)
 
Åhh vad jag längtar till julen nu :love: (bara 2 månader till julafton :angel:)

Själv tycker jag att julens riktiga lifesaver är sådan snabbkola som man kokar upp och ställer ut i snön en stund! :laugh: Tar bara ett par minuter, så enkelt att t om jag klarar av det och så fruktansvärt gott! :d Fudge är också ett måste för mig! Finns det ingen fudge på gottebordet blir jag riktigt besviken ;) Det är ju också skitlätt, skitgott och skitsnabbt! :up:

Hur mycket krångligt och tjusigt vi än må ha på gottebordet så är det ändå alltid kolan och fudgen som tar slut först. För att de är godast, helt enkelt :D Sen kan man förstås krydda eller "hotta upp" sin kola/fudge om man vill ha något mer spännande. (hotta inte upp kolan med kola bara, julhelgen brukar bli spännande ändå :angel::o:nailbiting:)

Sant. Fudge brukar vi ge oss på men vi lyckas aldrig :cautious:
Kola med havssalt måste jag skriva upp på listan
 
Mozartkulor, knäck, kola, fudge står alltid högt på listan. :d Snöbollar och rocky road är mums. Köpte kondenserad mjölk förra julen som fortfarande är kvar, man ska tydligen kunna koka en smidig kola på det.
Köpt godis är alltid Aladdin, After Eight, Marianne.
 
syrran brukar göra marknadsgodis och nått snickersliknande :d och rocky road. sen brukar hon alltid ha lindts chokladkulor åxå

jag gjorde julgodis för första gången förra året (fastän jag avskyr allt som har med jul att göra). det blev kola och fudge på ahlgrens bilar :d rekommenderar verkligen fudgen. snuskigt god var den.
 
Mozartkulor, knäck, kola, fudge står alltid högt på listan. :d Snöbollar och rocky road är mums. Köpte kondenserad mjölk förra julen som fortfarande är kvar, man ska tydligen kunna koka en smidig kola på det.
Köpt godis är alltid Aladdin, After Eight, Marianne.
Ja after eight choklad måste jag ha med
 
Hemmagjord trillingnöt är ett måste eftersom att dom elaka namn näms inte tog bort dom...
Toscatårta
schakrutor
och kan det heta chokladsnittar tro?
och sådana där mumisiga bullar med mandelmassefyllning
knäck!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp