Bukefalos 28 år!

Grannar ibland alltså...

P

panik

Måste gnälla av mig lie känner jag. Jag har idag varit borta hela dagen och haft en väninna som varit hos min valp. När hon tog ut valpen för att kissa så öppnar grannen fönstret, detta är en granne som jag har pratat med vid flera tillfällen och som jag uppfattat som jättetrevlig, Nu börjar hon vråla på väninnan att det är äckligt att rasta hunden på gården. Visst jag håller med på sätt och vis men det är ingen gård där någon leker utan det är mera en vändzon med gårdsgrus och en fd sandlåda som är full med ogräs och allmän kattlåda i området.

Valpen är 4,5 månader och kissar hon på gården så gör hon, jag tycker inte det är hela världen pga av ovanstående, har hänt att hon bajsat med, men det tas såklart upp. Hade föredragit att hon inte kissade på gården men det är inte bara att lyfta upp en grandis valp om hon sätter sig och kissar direkt.

Den kritiken kan jag ta absolut men jag tycker det är fult att börja gapa på min väninna när hon mycket väl vet vems hund det är. Sen skulle hon minsann anmäla mig antar jag till länsstyrelsen för hunden är ju stor och måste få massor med motion.väninnan som är överviktig uppfattade inte sen om det var hunden som skulle bli fet eller om hon var för fet för att orka gå med hunden då hon vände på klacken och gick.

Hur som ska jag ta ett snack med människan imorgon om vad sjutton hon håller på med, vill hon något om min hund ska hon ta det med mig inte gapa på min hundvakt. Hon ska iofs inte gapa alls när det går att prata men i alla fall. Jo hon hade ringt hyresvärden också, får förklara för honom att hundeninte rastas på gården men visst olyckor händer.

Efter att ha julhandlat bland tusentals människor sen imorse är jag i absolut rätt läge att bli troligen mer irriterad än vad som behövs men jag gillar inte att folk gapar och skriker om saker de kan prata om och i synnerhet när de gapar på ngn som inte hr med saken att göra.
 
Sv: Grannar ibland alltså...

Usch vad trött man blir när folk tror att desto större hund desto mer motion krävs. (och vad är det som säger att du inte skulle kunna ge hunden tillräckligt med motion:confused:)
Bry dig inte om det!
Men det är väl en bre idé att ringa hyresvärden.
Mvh
 

Liknande trådar

Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
6 773
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 793
Senast: Halali
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 055
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Skulle ju så gärna vilja ha en hund till, men vet inte om det fungerar i det praktiska. Idag har jag en schnauzertik på 3 år. Vi har...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
13 961
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp