Grannens hund ylar och skäller

R

Raderad medlem 6459

Grannen nedanför har en liten hund som vi sällan märker av, ibland skäller den lite på kvällen men inte mer än så.

Nu idag har den ylat och skällt och gnällt i säkert lite över en timme. Jag gissar att den är lämnad ensam eftersom den aldrig skäller annars. Vad gör jag? Den låter jätteolycklig.

Jag har ingen kontaktinformation till grannarna, som för övrigt inte talar svenska och som aldrig öppnar dörren för någon. Att knacka på tjänar alltså ingenting till.
 
Det som finns att göra nu är väl att smsa om du hittar nr på tex eniro.
Du kan också lämna en lapp (engelska?) Så de i alla fall vet om det till framtiden. Det har jag uppskattat.

(Sen kan man såklart störningsanmäla till hyresvärden men det känns väl lite drastiskt om det är första gången).
 
Det som finns att göra nu är väl att smsa om du hittar nr på tex eniro.
Du kan också lämna en lapp (engelska?) Så de i alla fall vet om det till framtiden. Det har jag uppskattat.
De talar varken engelska eller svenska. Jag törs inte Google translata med tanke på hur galet det kan bli.

Jag tänker mest att jag tycker synd om hunden. Den skäller OAVBRUTET.

Vi har ingen hyresvärd, det är en bostadsrättsförening. Vi har störningsjour 20-04 endast.
 
Det som finns att göra nu är väl att smsa om du hittar nr på tex eniro.
Du kan också lämna en lapp (engelska?) Så de i alla fall vet om det till framtiden. Det har jag uppskattat.

(Sen kan man såklart störningsanmäla till hyresvärden men det känns väl lite drastiskt om det är första gången).
I det läget hade jag främst inte tänkt på att hunden stör dvs det är ju inte så att hunden brukar bete sig så.
Jag hade antingen tänkt att hunden blivit ensam och mår dåligt av det.
Alternativt skulle jag tänka att något har hänt? Dvs om grannar kan vara skadade eller behov av hjälp? (nu ska jag inte skrämma upp TS)
 
@niphredil
Går det att kika in i något fönster eller liknande? Dvs om skällandet fortsätter hade jag nog försökt kolla om jag kan kika ín eller ropa in genom brevinkast om det finns för att kolla om någon behöver hjälp.
 
Fortsätter gnällandet kan du ringa polisen. Dvs om det fortsätter under natten t.ex. Det hade nog jag gjort. Man vet ju inte vad som kan ha hänt.
Ja det är det jag är orolig för! Tanten är seriöst alltid hemma annars. Ringer absolut polisen om det fortsätter i natt.
@niphredil
Går det att kika in i något fönster eller liknande? Dvs om skällandet fortsätter hade jag nog försökt kolla om jag kan kika ín eller ropa in genom brevinkast om det finns för att kolla om någon behöver hjälp.
Nä, går inte att kika in någonstans tyvärr :(.
 
I det läget hade jag främst inte tänkt på att hunden stör dvs det är ju inte så att hunden brukar bete sig så.
Jag hade antingen tänkt att hunden blivit ensam och mår dåligt av det.
Alternativt skulle jag tänka att något har hänt? Dvs om grannar kan vara skadade eller behov av hjälp? (nu ska jag inte skrämma upp TS)

Jag håller med, därav kommentaren.
 
Ok. om det fortsätter hade jag nog gått och knackat på och typ ropat något. Om hon tex ramlat eller behöver hjälp så kanske hon kan ropa tillbaka då?
Gjorde precis det. Inget svar. När man står vid dörren hör man hur hunden krafsar på dörren :(.

Den ylar och gnäller och skäller alltså helt oavbrutet. Får seriöst ont i hjärtat av det här.
 
Gjorde precis det. Inget svar. När man står vid dörren hör man hur hunden krafsar på dörren :(.

Den ylar och gnäller och skäller alltså helt oavbrutet. Får seriöst ont i hjärtat av det här.
Är det någon av de andra grannarna som är bekant med tanten? Som kanske vet nåt.
 
Är det någon av de andra grannarna som är bekant med tanten? Som kanske vet nåt.
Nä, gick precis och pratade med en annan tant i huset och hon visste ingenting. Det här (äldre) paret umgås inte med någon och damen i fråga har jag alltså aldrig sett, bara farbrorn. Alla i huset är rasister här typ (oavsett nationalitet :p) så just det här paret är det många som stör sig på för att de är ryssar.
 
Jag gissar att de ”bara” har lämnat den ensam och att den inte klarar det. Vad du skulle kunna göra för att få dem att fatta inför nästa gång de tänker gå hemifrån är kanske att spela in hunden och spela upp det för dem. Jag förstår att det inte är er egen söndagsfrid det handlar om, utan att du värnar om hunden. Men de behöver ju förstå att de inte kan lämna hunden när den blir så ledsen.

Om någon timme hade jag kanske ringt och rådgjort med polisen, sagt att jag var orolig för att antingen någon ligger skadad därinne, eller att hunden är skadad.
 
Nä, gick precis och pratade med en annan tant i huset och hon visste ingenting. Det här (äldre) paret umgås inte med någon och damen i fråga har jag alltså aldrig sett, bara farbrorn. Alla i huset är rasister här typ (oavsett nationalitet :p) så just det här paret är det många som stör sig på för att de är ryssar.
Det kan ju vara så att de tvingats lämna den själv ett tag och att den inte är van. Men då bör de ju dyka upp igen snart.
 
Ja, absolut.

Hoppas som fan att de dyker upp snarast!
Rita en rebus och lägg i brevlådan?

dog-sitting-silhouette-vector-graphic_template_1444905861986J4F.jpg
55431-200.png


sleepy-face.png
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 091
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 312
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 820
Senast: mysboll
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 694
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp