Gratis online artiklar

Mell

Trådstartare
Hej,

Jag skall skriva min thesis och hittar inga användbara böcker i bibliotek, och jag är urusel på att söka online. Har någon tips om websidor med gratis böcker/artiklar? Mitt ämne är benchmarking och ekoturism. Böckerna och artiklarna kan vara på svenska, engelska eller spanska.

Tack!


plz help.........
 
De flesta universitetsbibliotek har vetenskapliga tidningsprenumerationer som studenterna kan få tillgång till. Kolla med bibliotekarierna på ditt UB hur det fungerar hos er?

Vad det gäller sökandet så är det ju faktiskt en del i ditt arbete att självständigt söka rätt på vad du behöver. Har du problem med att söka online bör du ju lära dig det så snart som möjligt (är det dags för dig att skriva thesis borde du ärligt talat redan ha lärt dig det).
 
Hej,

Jag skall skriva min thesis och hittar inga användbara böcker i bibliotek, och jag är urusel på att söka online. Har någon tips om websidor med gratis böcker/artiklar? Mitt ämne är benchmarking och ekoturism. Böckerna och artiklarna kan vara på svenska, engelska eller spanska.

Tack!


plz help.........
Jag skulle också rekommendera dig att kontakta biblioteket. Antingen själv kolla runt på deras hemsida vad som står eller prata med en bibliotekarie.
När jag pluggade hade vi en obligatorisk föreläsning i biblioteket. Det var rätt bra.
 
Det du frågar om är en av de centrala kompetenser som utbildning syftar till. Be ditt universitetsbibliotek hjälpa dig. De brukar ge både individuell hjälp och för grupper.

Som @Andromedae tycker även jag snarast att det är alarmerande att du inte har lärt dig att använda bibliotek, databaser och nätet.
 

Liknande trådar

Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 166
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 789
Senast: Happimess
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 386
Skola & Jobb Hej alla, Nu är det min tur att fråga efter tips på ämne för ett skolarbete, det ska rymmas inom fysiologi/patofysiologi, så vi har ju...
Svar
1
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp