Grattis till Jerringpriset Peder!

Härligt!!!
Mindre härligt är det "hat" som flödar på sociala medier nu och där det nämns ord som kupp, fusk etc...
Löjligt, detta är det nya livet i världen , hat har kvinnor och män alltid levt med men nu är det så extremt öppet och tydligt vilket inte varit fallet under de sista decennierna.

Hatet, sådant tycker jag ska negligeras och fokusera på det som är bra. Peder Fredriksson är en värdig vinnare och förebild. Jobbar systematiskt och positivt. Hästarna skötts klanderfritt.

Eller hur? Inte finns det väl några större skandaler? Hästarna sköts väl ? Och vit arbetskraft hoppas jagg, kansk med försäkringar etc?
 
Tycker att Peder är värdig, dock hade jag hellre sett att Jenny fick det. Har sällan skrikit så mycket som jag gjorde under hennes lopp i OS. Var ordentligt hes efteråt :D

Men när tidningarna skriver att det är en kupp osv. blir jag irriterad. Den de tycker skulle ha fått det var en som alla förväntade sig skulle prestera och gjorde det (fortfarande riktigt stark prestation dock). Dessutom har personen vid tidigare tillfällen redan tilldelats priset.

Själv tycker jag att varje idrottare bara ska kunna få priset en gång för att fler prestationer och olika sporter ska få tid i rampljuset :up:
 
Själv tycker jag att varje idrottare bara ska kunna få priset en gång för att fler prestationer och olika sporter ska få tid i rampljuset :up:

Håller med
Flera idrottare var ju nominerade i flera olika kategorier, jag tycker man bara ska bli nominerad i en kategori för då får fler idrottare plats.

Tror en hel del sista minuten röstare röstar på de som inte fått pris, Sjöström, Stenson och Jenny hade ju fått pris, kunde vara intressant att veta hur många som röstade på Tove innan det bara var två kvar.
 
Själv tycker jag att varje idrottare bara ska kunna få priset en gång för att fler prestationer och olika sporter ska få tid i rampljuset :up:
Jag tycker dom ska lägga ner hela skiten och alla andra galor med. Dom har ju redan fått betalt för sina prestationer i form av medaljer, pengar och uppmärksamhet i media så dom behöver inte uppmärksammas mer :mad:
 
Den här är jättebra: http://www.aftonbladet.se/sportblad...n-ar-den-rattmatige-vinnaren-av-jerringpriset

Även DN:s krönikör är bra:

"Hästfolk gillar att ringa och rösta – men framför allt har de tröttnat på att ses över axeln. (...) När Peder Fredricson får Jerringpriset är det också hästfolkets sätt att visa långfingret åt dem som hånfullt pratar om rikemanssport och materialsport".

och

"När en ryttare får en utmärkelse så är det dock inte idrottsprestationen som diskuteras och analyseras utan det orättvisa (?) i att hästfolk är så pass engagerade att de till skillnad från många andra går från ord till handling och verkligen röstar. Det är både tröttsamt som uttjatat".

Ni som skriver att det är journalister som går bananas missar kanske att det i många fall är andras åsikter de återger i sina nyhetsartiklar.
 
Senast ändrad:
Den här är jättebra: http://www.aftonbladet.se/sportblad...n-ar-den-rattmatige-vinnaren-av-jerringpriset

Även DN:s krönikör är bra:

"Hästfolk gillar att ringa och rösta – men framför allt har de tröttnat på att ses över axeln. (...) När Peder Fredricson får Jerringpriset är det också hästfolkets sätt att visa långfingret åt dem som hånfullt pratar om rikemanssport och materialsport".

och

"När en ryttare får en utmärkelse så är det dock inte idrottsprestationen som diskuteras och analyseras utan det orättvisa (?) i att hästfolk är så pass engagerade att de till skillnad från många andra går från ord till handling och verkligen röstar. Det är både tröttsamt som uttjatat".

Ni som skriver att det är journalister som går bananas missar kanske att det i många fall är andras åsikter de återger i sina nyhetsartiklar.

Aftonbladet verkar ha lärt sig läxan från Lasse Anrell... :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De nominerade till Jerringpriset 2023 har kommit. Här är de tolv som kan vinna Radiosportens prestigefyllda pris.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson gjorde sitt yttersta för att ordna en svensk seger i Gothenburg Trophy men kunde inte slå nederländska Willem Greve. –...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det kommer bli jobbigt för de som står på fel sida, men i längden kommer det bli bättre. Det tror Peder Fredricson efter de många...
Svar
7
· Visningar
1 373
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Hästnyheter Tillsammans har All In och Peder Fredricson vunnit sex mästerskapsmedaljer, bland många andra medaljer. Valacken har beskrivits som en...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp