Gravid frågor..

Lilamyra

Trådstartare
Jag är orolig för att jag ev är gravid, eller så sitter det bara i min skalle.. men jag undrar en del..

Enligt clear blue så ska man göra grvidtestet tidigast 4dagar innan mens, men låt säga att om man är gravid så är man redan i v14, borde inte gravidtestet visa "gravid" oavsett när man gör testet då?

Kan man ha regelbunden mens fast att man är gravid?

Kan man dra in magen så där jätte mycket när man är gravid i början eller är det liksom en "bula" som man inte kan göra något åt?

När börjar kläderna, ffa byxorna, kännas för små?

..tack!
 
Är du gravid i v 14 kommer testet visa positivt och vissa har mensliknande blödningar trots att de är gravida.

När man får en bula och hur mycket den syns/går att dölja är väldigt individuellt. Jag är i v 21, dvs halvvägs, och kan lätt dölja den lilla extramage jag fått (eller skylla på att jag bara gått upp lite i vikt). Byxorna blev svåra att stänga för kanske fyra-fem veckor sedan, men de går nog igen med lite våld fortfarande (men det är ruskigt obekvämt). Andra får en rejäl bula väldigt tidigt och skulle inte kunna lura någon redan efter v 10 (eller tidigare).
 
Om testet visar negativt men man ändå är orolig kan man gå till vårdcentralen och be om ett blodprov för att vara säker, där kommer det synas oavsett om du är gravid eller inte.
 
Jag är orolig för att jag ev är gravid, eller så sitter det bara i min skalle.. men jag undrar en del..

Enligt clear blue så ska man göra grvidtestet tidigast 4dagar innan mens, men låt säga att om man är gravid så är man redan i v14, borde inte gravidtestet visa "gravid" oavsett när man gör testet då?

Kan man ha regelbunden mens fast att man är gravid?

Kan man dra in magen så där jätte mycket när man är gravid i början eller är det liksom en "bula" som man inte kan göra något åt?

När börjar kläderna, ffa byxorna, kännas för små?

..tack!
Regelbunden mens kan man inte ha, men blödningar som påminner om mens! Jag kan dela in magen utan bula och har samma kläder inkl samma byxor o tjata jeans som innan graviditet. Är i v 21 så behövs inte märkas direkt!
 
Testen är typ över 99% pålitliga om man tar dom efter beräknad mens osv. Så vrf litar du inte?

För att jag gjorde det "mitt i" liksom, inte "tidigast 4dagar innan/samma dag som beräknad mens" som de rekommenderar, fast å andra sidan säger ni att om jag hade varit gravid i v14 då så hade det visat gravid oavsett..?
Jag känner mig lite fjantig som är så här.. jag stressar upp mig själv, kan inte hjälpa det..
 
@Lilamyra

Skulle du vara så långt gången som 14 v så skulle du ha plussat ett bra tag i så fall. Är det så länge sedan du hade oskyddat sex och testat negativ behöver du inte vara orolig.
 
För att jag gjorde det "mitt i" liksom, inte "tidigast 4dagar innan/samma dag som beräknad mens" som de rekommenderar, fast å andra sidan säger ni att om jag hade varit gravid i v14 då så hade det visat gravid oavsett..?
Jag känner mig lite fjantig som är så här.. jag stressar upp mig själv, kan inte hjälpa det..

Jag hade inte en tanke på att min mens ens var sen så när jag testade var jag redan i vecka 5 eller något sådant och både test ett och två small till och visade positivt resultat direkt. Testen reagerar på ett hormon som bara finns i kroppen när man är gravid och även om nivåerna sjunker efter ett tag så ska ett test i normalfall visa positivt hela graviditeten.

Det är klart att en sådan här sak stressar, det är ju ingen liten sak att vara gravid. Kontakta vården imorgon, det är ju mycket bättre att veta säkert.

Har du testat flera gånger och med olika test, förresten?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag och min sambo har varit ihop ett år, bott ihop mer el mindre hela tiden och ska flytta ihop på riktigt i början av nästa år. På ett...
2
Svar
38
· Visningar
3 128
Senast: Jenka
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 349
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 367
Senast: Kaos
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag behöver så många råd jag bara kan få i det här läget. Det är närmligen så att jag kanske är gravid. Jag slutade med p-piller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 880
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp