Gravidkläder

YaHilweh

Trådstartare
Var tusan hittar man snygga och välfungerande gravidkläder?
Jag är bara i vecka 11, men magen gör att jag inte kan ha typ något i garderoben. Jag hade velat ha lite klänningar och snygga toppar i vart fall.
Jeans har jag hittat som funkar på HM. Jag minns på riktigt inte vart jag hittade kläder sist (annat än att jag lånade det mesta av en kompis)

Gärna internetshopping, men självklart även butik.
Tack på förhand :heart
 
Var tusan hittar man snygga och välfungerande gravidkläder?
Jag är bara i vecka 11, men magen gör att jag inte kan ha typ något i garderoben. Jag hade velat ha lite klänningar och snygga toppar i vart fall.
Jeans har jag hittat som funkar på HM. Jag minns på riktigt inte vart jag hittade kläder sist (annat än att jag lånade det mesta av en kompis)

Gärna internetshopping, men självklart även butik.
Tack på förhand :heart
Zalando och Asos handlade jag mkt på. Och sen väldigt mkt vanliga kläder från Nelly fast 1 storlek större än vanligt, funkade det med :)
 
Man hittar inte snygga gravidkläder, tycker jag är svaret på den frågan. Man får gå runt i nio månader och se ut som en fågelskrämma, men sen blir det långsamt bättre!

Haha, jag håller förvisso med till viss del. Men jag har även svårt att hitta snygga vanliga kläder ;)
 
Mina bästa "gravidklänningar" har jag köpt på MQ. Dvs de är inte gravidklänningar utan vanliga men i modell som passar min gravidkropp. Har också några från H&M, någon från Indiska, någon från Lindex, mm.

Fast 2/3 av min klänningsgarderob försvann när vi hade inbrott i början av juni :rage:
 
I övrigt instämmer jag med @Comatose! Jag har känt mig illa klädd större delen av graviditeten och speciellt när jag måstat ha tröja och byxor. Andra trimestern var svårast, när magen fortfarande var ganska liten och jag kände mig oformlig.
 
Köpte en del snygga klänningar på zalando för några månader sedan. De har mycket att välja på, och de har förvånansvärt bra kvalitet :).
 
Jag köpte större storlekar på Zalando, har i vanliga fall medium men köpte tröjor i XL och XXL då jag gått över 30 kg vid mina två sista graviditeter. Fungerar även ett bra tag efter graviditet. Vissa är fortfarande kvar som oversize-tröjor.
 
Jag tyckte också att det var hopplöst. Hittade ett par svarta byxor på HM(mama)som satt bra och såg okej ut+två lite snyggare topar.
I övrigt körde jag på leggings/strumpbyxor med plats för magen och hade "vanliga" klänningar till. Vardagssnyggt, bekvämt och jag slapp lägga ut massor av pengar på kläder som skulle ha använts några månader...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 783
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 003
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Nu har jag totalt stillestånd i hjärnan över vad jag ska ha på mig på julafton i London! Jag och sambon flyr julfirandet här hemma och...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp