Gravidmagar...

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dorisdoris

..ni som är som jag (=en smula överviktiga :angel: ) när började era gravidmagar synas
- så att ni själva såg skillnad med/utan kläder samt
-omgivningen såg med kläder?

Jag är i v 17 och den enda som ser är min sambo (jag ser inte själv...) och jag tycker att detta är skönt så länge det nu kan vara...:)
 
Sv: Gravidmagar...

I vecka 19-20 skulle jag tro att sambon såg det. Omgivninen fick vänta betydligt längre, men det berodde nog mycket på att jag sällan klädde/klär mig i något åtsittande.

Jenny
 
Sv: Gravidmagar...

Jag såg magen tidigt, men de som inte känner mej trodde nog bara jag var fet. ;)

Var först i v 20 som det inte var någon tvekan längre, då började alla gratulera. :)

pemi
 
Sv: Gravidmagar...

Jag är i v 27 nu och har jag jacka eller typ munktröja på mig så ser ingen att jag är gravid än. I tajtare tröja syndes det ca v 20-22 nån gång.....
 
Sv: Gravidmagar...

Får man skriva även om man inte är överviktig?

Min mage började synas för mig själv i v 17-18 ungefär. Sambon såg det innan enligt honom själv, men jag var mest svullen i tarmar o.dyl då.
Omgivningen är fortfarande inte så pass säkra så att dom vågar anta att jag är gravid för jag kan lika gärna tas för lite mullig om magen bara. Nu är jag i v 28 (Eller jag går in i den imorgon).
 
Sv: Gravidmagar...

Klart!

Det verkar som om jag har ett antal veckor till på mig då... :angel:

Men en sak som jag slagits av är att förut innan jag blev gravid så tyckte jag att det var jättejobbigt att jag vägde så här.. (har gått upp 15 kg senaste 2-3 åren :o ) men nu så struntar jag blankt i om folk tror att jag tjockat på mig! Känns faktiskt helt underbart att kunna gå på badstranden utan att bry sig det minsta! :) För jag vet ju vad som finns därinne! :love:
 
Sv: Gravidmagar...

jag är gravid i v 14 och min mage har börjat synas
 
Sv: Gravidmagar...

Det tar emot men jag erkänner att jag är en gnutta överviktig och svarar i denna tråd! :angel:

I vecka 16 fick jag börja ha byxorna uppknäppta när jag satt ner. I vecka 18 köpte jag mina första mamma-byxor.

/Timsetim
 
Sv: Gravidmagar...

Just detta med kläder är jag sååå glad för. Jag kan inte använda mina tajta byxer som typ jeans och sånt men fortfarande har jag inte köpt ett enda mammaplagg utan bara det är resår eller stretch i byxorna/kolen så går det perfekt. Men nu på gång mot v 28 så börjar byxorna sitta lite konstigt allt, inte tajt utan dom sitter inte rätt liksom! Ja Ja bara 2,5 månad kvar.....:rofl:
 
Sv: Gravidmagar...

Men om då du hade tvillingar så borde jag ju få vänta dubbelt så länge innan jag får köpa mammabyxor... *räknar*.. till v 36 mao! :banana: (hoppas kan man ju alltid... :angel: )
 
Sv: Gravidmagar...

Jag var lite "småmullig" när jag blev gravid, och det syntes efter 10 veckor ungefär att magen hade "förändrats". Nu är jag i vecka 21, och ser ut såhär. De flesta påstår att jag är sååååååååååååå stor redan. *sucka*

På ultraljudet konstaterades det att moderkakan låg ovanpå och lite framåt, om jag nu förstod det rätt. Min bästa vän (som absolut inte är överviktig), som ska ha två veckor efter mig, har fortfarande väldigt lite lite lite mage - men fortfarande ingen "bebismage". Hennes moderkaka ligger/låg under och lite bakom, dessutom har hon en bakåtlutande livmoder. En annan vän som nyss fått barn och var överviktig, hennes mage syntes knappt förrän efter vecka 20.
BM sa att alla bär barnet på olika sätt, så är det bara. Det har ingenting att göra med om man är mullig, tjock, spinkig eller mittemellan.
 
Sv: Gravidmagar...

dorisdoris skrev:
Men om då du hade tvillingar så borde jag ju få vänta dubbelt så länge innan jag får köpa mammabyxor... *räknar*.. till v 36 mao! :banana: (hoppas kan man ju alltid... :angel: )

You wish! ;) :D Men jag kan sakna mina mammabyxor, framförallt jeansen. Hade varit skönt att kunna dra dom över hängmagen som fortfarande finns kvar. :smirk:

/Timsetim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Hej Såg av en slump igår att SVT har köpt in Hartland säsong 8 😀 Lite lustigt att de börjar med säsong 8 🤷‍♀️ Såg serien för länge...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
24
· Visningar
2 039
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 279
Senast: Wille
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 755
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp