Grönt kort och licensfrågor.

break_a_leg

Trådstartare
För att undvika 100 trådar om samma sak, gör jag ett försök att nåla en tråd där ni förhoppningsvis kan hitta den information ni behöver.

Vill man börja tävla (oavsett gren) så bör man börja med att ta grönt kort. Om det kan du läsa mer här.

Om du sedan ska börja tävla så behöver man licens som ryttare. Mer om detta kan du läsa här.

Ska du tävla på regional nivå och uppåt behöver din häst/ponny licens. Hur man skaffar det läser du mer om här.

TR finns numera på förbundets hemsida för respektive gren.
 
Senast ändrad:
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Åh, det här är något jag har saknat :banana: Toppen! :bow:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Ja, verkligen jättebra! Nu kan vi prata om nåt annat än bara detta eviga dilemma:D
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Alltså är det bara jag som måste ha Licens på lokal tävling..?
Men om jag ska på en lokal hopptävling måste jag ha bed mig mätarintyg, vacc intyg osv då?
Och grönt kort?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Alltså är det bara jag som måste ha Licens på lokal tävling..?
Men om jag ska på en lokal hopptävling måste jag ha bed mig mätarintyg, vacc intyg osv då?
Och grönt kort?

Allt ovan stämmer om du tävlar ponny, ponnyn ska dessutom vara chippad.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Men om jag rider stor-häst då?
Ska bara jag ha licens då mä?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Ja, det är samma på stor häst. Men titta på länkarna i ursprungsinlägget så hittar du all info där.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

hej. på torsdag ska jag ta grönt kort och jag skulle vilja ha hjälp med vad man ska kunna på grönt kort provet. jag har fått facit till provet men det verkar som det inte stämmer riktigt så nu undra jag om nån kan hjälpa mig?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Du får ju ha TR med dig men jag tror att saker som "etik på tävlingsplats" inte är helt fel att plugga på. T. ex. tränsa innan urlastning, tyngsta hästen på transportens vänstra sida osv.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Varför ska man ha tyngsta hästen på vänstra sidan? :p
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Man bör ha den tyngsta hästen till vänster på grund av att om man råkar komma ut på vägkanten kan hästens tyngd (om den står på fel sida) hjälpa till så att man hamnar i diket :eek:

Men å andra sidan har jag 2 högeråkare hemma. står dom till vänster lever dom :devil:. får hålla mig borta från vägkanten där...
men för det mesta lastar jag på vänster sida.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Är det nån som vet hur länge teoretiska provresultaten för Gröntkort gäller? Jag har gjort det teoretiska för nått år sedan men inte det praktiska. Om jag gör det praktiska snart måste jag göra om det teoretiska då?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

finns bara det teoretiska provet kvar hos provledaren, så borde det räcka med det praktiska.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Måste man ta grönt kort så fort man är över 13 år??
Jag är 14 och har Lila kort fast räker det till att tävla på sin ridklubb.?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Är det någon som vet hur länge ett grönt kort gäller? Tog mitt 1996 är det giltigt ännu?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Tack :bow: nu fick ja svar på allt ja undrade över :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 802
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp