Grönt kort?

Nej. Blått kort däremot.

Nyfiken, vad är blått kort? Jag googlade lite snabbt och hittade en klubb som kräver blått kort för deltagande i klubbtävling, är det något som flera klubbar har?

Svar till TS: På de klubbtävlingar jag varit med har inte grönt kort behövts. Mig veterligen är det upp till arrangerande klubb att bestämma sådana regler.
 
Nyfiken, vad är blått kort? Jag googlade lite snabbt och hittade en klubb som kräver blått kort för deltagande i klubbtävling, är det något som flera klubbar har?

Svar till TS: På de klubbtävlingar jag varit med har inte grönt kort behövts. Mig veterligen är det upp till arrangerande klubb att bestämma sådana regler.

Vi hade "blått kort" på min ridklubb som krav för att delta (inte om man hade grönt kort då), det var som "grönt kort light" för att öka säkerheten på klubbtävlingarna. Arrangerades små kurser och gjordes på ridskolelevernas teorilektioner.
 
För att veta vad som gäller på en specifik klubb, tror jag att det är enklast och snabbast att fråga klubben själva vad som gäller. :)
Beroende på vad för svar de ger borde de även kunna hjälpa till att erbjuda det som krävs. :)
 
Nyfiken, vad är blått kort? Jag googlade lite snabbt och hittade en klubb som kräver blått kort för deltagande i klubbtävling, är det något som flera klubbar har?

Svar till TS: På de klubbtävlingar jag varit med har inte grönt kort behövts. Mig veterligen är det upp till arrangerande klubb att bestämma sådana regler.

Rätt många klubbar har det. Det är som en mycket enklare variant av Grönt kort. För att de som deltar ska veta vilka regler som gäller etc. :) Men det är säkert inte alla klubbar som kräver det. Enklast är väl att helt enkelt fråga klubben man vill tävla hos. :)
 

Liknande trådar

Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
641
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 635
Senast: Fiador
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
642
Utrustning Jag vet att tex scootboots är godkända att tävla i enligt TR. Men får man använda tex Flex Pony Boots på klubbtävlingar och pay&jump...
Svar
16
· Visningar
797
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp