grönt kort

kristin

Trådstartare
undrar om provet är svårt, isf va ska man plugga på? är det viktigt att göra alla självtester på hemsidan?
 
Vad jag kommer ihåg från det (tog mitt kort 2001), så var det inte speciellt svårt. Nu gick jag kurser innan själva provet, tror inte vi hade några tester på hemsidor på den tiden, men det ska finnas någon bok som har all info vad man behöver kunna (minns dock inte vad den boken heter tyvärr).
Har du inte något ridskola som håller i grönt kort kurser som du kan fråga?
 
Vad jag kommer ihåg från det (tog mitt kort 2001), så var det inte speciellt svårt. Nu gick jag kurser innan själva provet, tror inte vi hade några tester på hemsidor på den tiden, men det ska finnas någon bok som har all info vad man behöver kunna (minns dock inte vad den boken heter tyvärr).
Har du inte något ridskola som håller i grönt kort kurser som du kan fråga?
Jo men skulle vilja veta från dom som gjort det :)
 
undrar om provet är svårt, isf va ska man plugga på? är det viktigt att göra alla självtester på hemsidan?
Jag tog kortet i helgen. Det var plättlätt. Plugga grundläggande häst kunskap, lastning samt hur allt fungerar på en tävlingsplats. Läs tävlingsreglemente 2 och 3 för Dressyr och hoppning samt tävlingsreglemente 1
 
Jag skrev det nyligen. Det var lätt. Det kom frågor på det som gåtts igenom på kursen. De flesta frågor var väldigt generella och grundläggande, några enstaka var detaljfrågor men man får ha med TR. Enligt en i mitt distrikt så får man till och med ha med TR nerladdat på mobilen eller surfplatta på provet.
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 613
Senast: Fiador
·
Skola & Jobb Halloj! Jag ska börja plugga på universitet! Det är något jag verkligen, verkligen kämpat för och jag så peppad på utbildningen...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 014
Senast: Araminta
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: DarkInNight
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 450
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp