Gul hingst i Skåne 1999?

Thera

Trådstartare
Har forskat en hel del på vem som är pappa till min foderpålla, men jag har inte kommit fram till något.

Så är det någon som vet någon icke godkänd hingst med gulanlag som verkade i Skåne (främst Nyhamnsläge) under 1999?

Hennes ägare pratade om Dragon-Gaspari, eller möjligtvis Pegasus, men det är inget jag fått bekräftat.
Uppfödaren hade inte så bra koll då han inte hade tillgång till sina papper, men han mumlade något om en dansk hingst vid namn Blixten.

Någon som har några ledtrådar? :bow:
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Finns där inte en som heter Mackay?
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Mackay var efter Pegasus-Elektron, och Elektron i sin tur var efter Gaspari, så det skulle kunna vara han.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Jag har kollat med Anne Axell som hade Mackay och enligt henne finns inte mamman med bland språngrullorna.

Uppfödaren har annars använt Bernstein en del så jag tänkte att det kunde vara så att uppfödaren bara struntat i att betala levande-fölavgift och därför inte kunnat regga henne med rätt far, men hennes mor fanns inte i språngrullorna där heller.

Inte heller verkar det finnas någon passande med Dragon/Gaspari/Pegasus på Blup.se.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Kan den ha en ponnypappa? Gulanlag är mkt vanligt bland vissa stora ponnyraser.

Med tanke på att hon är riktigt ponny/kallblodslockig är det inte omöjligt att det är någon annan ras (även om det förekommer lockiga halvblod också.)

Det som talar emot ponnyteorin är att hon är 164 cm hög och mamman mindre.

Sen verkar uppfödaren ha hållt sig till stora hästar, om än inte godkända.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Kanske långsökt men... det finns en del gula american curly i Skåne också - om det avlas över gränserna på denna ras vet jag i o f sig inte men kanske värt att kolla upp?
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Ravell (är väl gul/brun) står i skåne.
Men stammen stämmer ju inte alls...
Föresten var han född 1999?
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Nej, tyvärr.. ;) Det står väl skrivet i stjärnorna.. :D

Grattis igen till din guling förresten, och kul att det tog sig!!
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Hoppas det löser sig, det är ju onekligen spännande! :) Det finns ju någon som vet och det är ju lite störande kan jag tycka.. ;)

Ja men tack! Jag är helnöjd och har vi tur så kommer det en frisk föling i någon färg nästa år! Väntar med spänning.. Jag gillar ju bruna, men visst hade det varit lite kul med en gul.. men fux och svart fungerar det med.. (jag gillar visst det mesta jag)
/U
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Hoppas det löser sig, det är ju onekligen spännande! :) Det finns ju någon som vet och det är ju lite störande kan jag tycka.. ;)

Ja, det är lite det som stör mig, uppfödaren vet, men på grund av viss osämja mellan honom och ägaren vill han inte säga. (Antagligen för att värdet på henne stiger med känd pappa..)

Han sa ungefär "ring mig när du köpt henne", och eftersom hon inte är till salu lär jag aldrig få veta.

Funderar på att anlita en mullvad.. eller man kanske skulle säga att man håller på med ett reportage eller nåt. Om gula hingstar i Skåne 1999.. :D

Jag menar, jag behöver ju inte vidarebefodra det till ägaren, bara jag vet så är jag nöjd.. :angel:

Jag håller också tummarna för en frisk fölis för dig, men som sagt, extra kul om den blir gul!
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Nu satt jag o funderade lite i mitt stilla sinne :laugh:
Jag hade en ridlärare när jag va "liten" som hade en gul hingst..
I skåne,runt perstorp-klippan trakterna.
Jag vet dock inte när han kastrerades alls..Kommer bara ihåg den här gule hingsten :angel:
Jag fick rida honom en gång..ooooo man svävade sen..haha

Han hette Chaplin F 1993 E: Bernstein-castello.
Jag vet att han kvalade till final i Breeders 98.


Det va det enda jag kunde komma på nu..
Och jag vet inte alls om han betäckte några ston. men d kanske e värt o kolla upp..
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Tack för tipset, ska kolla det!

Hon heter Vanilla Ice.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

hej
jag vet nog.... men behöver veta lite mer om din häst, när den är född tex...
jag vet en uppfödare i nyhamnsläge som har Bernstein i alla sina halvblod, jag brukade hjälpa honom med inridningar och försäljningar i slutet 80 början på 90 talet, då hade alla fortfarande gröna papper. Sedan vet jag att han började att avla på sina egna hingstar....och många av de hästarna blev isabeller och fuxar, men som sagt, lite mer info så ska jag nog veta stammen på din häst :o)
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Theras sto lär ju vara född 2000 iom att hon undrar över vilka gula hingstar som verkade i Skåne 1999 när stoet betäcktes.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp