Gul hingst i Skåne 1999?

Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

jo jag såg det men jag behöver veta lite mer ändå, tex mammmans namn, då han använde sig av flera hingstar, :)
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

sedan vet jag att han hade några unghästar e Bernstein som gick i hagen bredvid med, han var inte alltid så noga hur de gick och med vem.... men vet också att det fanns en massa föl som inte fick gröna papper pga obetalde avgifter.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

ja jag vet men det var den han hade i avel det året. måste pappa med isabell om fölet var det? är inte så duktig på färganlagen? men Corsbe3rgh har Dragon bakom sig. annars är det nog en av unghästarna, det fanns en bersntein isabell, men är osäker på om han var kvar där då, han var i jättedåligt skicjk när jag såg honom 1998, då var han 2 eller 3.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Oh, hjälp, vi är närmare en lösning!

Pappa måste varit isabell eller gulbrun. Vet du mer om den efter Bernstein?
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

sedan vet jag att han hade några unghästar e Bernstein som gick i hagen bredvid med, han var inte alltid så noga hur de gick och med vem.... men vet också att det fanns en massa föl som inte fick gröna papper pga obetalde avgifter.

Det är ungefär vad jag har trott också, antingen någon unghingst eller någon där man inte betalat avgifter. Han har ju använt Bernstein mycket, men enligt Gränsbo fanns inte Isolde med i språngrullorna för Bernstein det året.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

det fanns en gulbrun hingst med, efter Bernstein, som var 3 det året.jag tror att jag har det uppskrivet hemma, sitter på jobb nu. har kort med på båda dessa. isabellen var så fruktansvärt mager när jag såg den så jag har svprt att tänka mig att det skulle vara den, men den gulbruna var i bättre skick.
skickar pm om uppfödaren så vi pratar om samma person :D
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Haha, det är nog bäst, men med tanke på förslaget så vet jag att det är samma uppfödare.
Men du vet inget om nån dansk hingst som han mumlat om?

Jag skulle vara evigt tacksam om du kunde hjälpa mig att lösa detta!
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

*kl*
det kan inte vara Arro-Bell då?
han är ju född 1991, gul och har avkommor från 1995 och betäcker fortf enl blup.
Har stått (står?) i skåne.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Det borde vara Billberg då :laugh:
vet att han har haft en dansk hingst men det var senare, men han var isabell.
har skickat PM igen
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

:D med lite uteslutningsmetoder så fanns det en isabellfärgad hingst hos uppfödaren just då,
http://www.blup.se/sv-SE/horses/102700-billberg
så om bernstein var utesluten eftersom thera kollat om hon fanns med bland språnrrullarna, och hingsten måste vara uisabell eller gulbrun så återstår bara Billberg. den gulbruna hade samma möderne som hennes häst så det får man inte hoppas.:o
Billberg gick i hagen bredvid stona och året stämmer.:laugh:
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Haha, med enorm hjälp av Mithra så har vi nog kommit fram till att det måste vara denna Billberg, efter Bernstein-Billion xx, som är skyldig. Han var den enda isabellen på gården vid tiden för tillverkningen, den danske kom senare och var för övrigt född samma år som Vanilla, så han stämmer ju inte i vilket fall..

Det fanns även en gulbrun hingst efter Bernstein, men eftersom han kom från samma möderne tror Mithra att det bör vara den andre, så mycket koll verkar uppfödaren ha haft i alla fall.

Är så glad! (Mycket Anart blev det plötsligt i stammen, så det känns som Damino SD föll bort från kandidatlistan.. :(:D)
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Jag vidarebefodrar frågan till Mithra.. :D

Jag väntar ivrigt på kort, så vi får se om det finns några likheter!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp