Gul hingst i Skåne 1999?

Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

jag minns inga lockar, han var så fruktansvärt mager så det var det enda man såg....:cry:
Isolde var definitivt inte lockig...stripig mörk man...och en stor grov häst är vad jag minns av henne...men som sagt, jag ska gå igenom korten imorgon, och scanna lite så får du se :)
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Usch, stackaren! Hemskt att man gör så.. :(

Undrar vem hon är lik, fast det där med grov känns ju igen.. ;)

Tusen tack!
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

antydningar om att en hingsthållare skulle föra falska språngrullor är INTE okej på detta forum!
moderatorn har varit framme och städat bort lite...

Generellt funkar det dock så att betäckta ston ska redovisas sista september året de har betäckts.
Sen ska man redovisa resultaten av betäckningarna året efter.
Jag hoppas verkligen att alla ston finns med i rullorna överallt!
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Jag vill förtydliga att jag INTE tror att det har skett några felaktigheter, jag bara menar att jag hade haft viss förståelse OM hingstägarna inte velat uppge fadern OM stoägarna inte betalat. Rent generellt.

Hur som haver är jag väldigt glad att vi verkar ha hittat den skyldige.
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Men tänk så här - det är inte ens säkert att hingstägaren har en susning om att stoägaren inte tänker betala, när det är dags att redovisa betäckningen
OM de har skickat ut en påminnelse i anslutning till redovisningstillfället så kan de ju inte bara strunta i att ta med stoet.
För OM stoet fölar och alla pengar är betalda så måste hon finnas med i rullorna för att fölet ska kunna registreras. Och har man inte tagit med henne så får man, som hingstägare, bekymmer med att förklara varför hon inte är med...

SÅ jag tror inte att någon hingstägare skulle VÅGA mörka
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Men tänk så här - det är inte ens säkert att hingstägaren har en susning om att stoägaren inte tänker betala, när det är dags att redovisa betäckningen
OM de har skickat ut en påminnelse i anslutning till redovisningstillfället så kan de ju inte bara strunta i att ta med stoet.
För OM stoet fölar och alla pengar är betalda så måste hon finnas med i rullorna för att fölet ska kunna registreras. Och har man inte tagit med henne så får man, som hingstägare, bekymmer med att förklara varför hon inte är med...

SÅ jag tror inte att någon hingstägare skulle VÅGA mörka

Nä, precis, på det sättet tror jag ingen skulle fuska.

Däremot skulle det ju i teorin kunna vara så att hon fanns med, men att man lät bli att säga det när jag mailade och frågade.

För språngrullorna är inte offentliga, eller hur funkar det där?

Och jag vill återigen förtydliga att jag inte tror att det har gått till så, men det borde rent teoretiskt vara möjligt, speciellt när det finns uppgifter om att det finns oreggade föl på grund av att man inte betalat.

Nåväl, jag tror det är Billberg som är skyldig, återstår bara att se om hon är lik honom. :banana:
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

ASVH har väl språngrullorna och kan väl enkelt kontrollera om det finns ej redovisade resultat av betäckningar?
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

har lite internetproblem hemma, och ingen scanner på jobbet, men har inte glömt dig. bilder kommer:)
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Spänning på hög nivå :P

Följer tråden för resultat ;)
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Spänning på hög nivå :P

Följer tråden för resultat ;)

Jag instämmer.
Visst hade det varit roligt om hingsten var godkänd, men jag ska erkänna att Bernstein-Billion xx är ju inte helt tråkigt om man jämför med att gå faderslös.
/U
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Ja, det är lite det som stör mig, uppfödaren vet, men på grund av viss osämja mellan honom och ägaren vill han inte säga. (Antagligen för att värdet på henne stiger med känd pappa..)

Han sa ungefär "ring mig när du köpt henne", och eftersom hon inte är till salu lär jag aldrig få veta.

Smyger in här lite och meddelar att hon visst blev till salu, så nu blir det snart ett samtal till Nyhamnsläge. :bump:
Bara att hoppas på att uppfödaren är mer samarbetsvillig nu när hon är min.. ;)
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Smyger in här lite och meddelar att hon visst blev till salu, så nu blir det snart ett samtal till Nyhamnsläge. :bump:
Bara att hoppas på att uppfödaren är mer samarbetsvillig nu när hon är min.. ;)

Spännande.. Håller tummarna att allt går vägen nu.
/U
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Vad kul!:laugh: Vantar med spanning pa fortsattningen:D
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Det tog en lite oväntad vändning igår kväll.. ;)

Jag pratade med uppfödaren i höstas och då hade han ju inte tillgång till sina papper, men han bad mig skicka ett brev med alla uppgifter jag har samt foton.
Så jag skickade allt, inklusive frankerat svarskuvert. :p

Igår kväll ringde han och sa att det mycket riktigt stod att Isolde fått ett gult stoföl år 2000. Pappan ska enligt honom vara en av två holländska hingstar han lånat av en hästhandlare säsongen -99.

Däremot hade han varken namn eller stam på dessa två hingstar, men lovade att återkomma om han fick reda på nåt.

Suck.. verkar hopplöst detta.. :cool:
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Men ååh! Har precis läst igenom hela tråden, man blir ju alldeles studsig! Jag vill veta! :bump:

Grattis till att du fick köpa stoet iaf!
 
Sv: Gul hingst i Skåne 1999?

Fanns det ingen som hjälpte honom med hästarna under den tiden? Kanske går att fiska efter någon annan som var i stallet under den tiden? Kanske inte lika lätt att snurra bort människonamn (jag snurrar bort fler människonamn än hästnamn). Du vill inte hänga ut uppfödaren? kanske någon som känner ign och har en ledtråd..
Hoppas du får svar, jag är så himla nyfiken!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp